Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Dressyr Hur lär man en ponny byte av galopp,har ni bra tips? Ponnyn kan överhuvudtaget inget av att byta galopp,och har lite tänkt börja träna...
2
Svar
21
· Visningar
2 424
Senast: alTR
·
X
Dressyr Hej, jag har ett problem med min ena häst hemma. Hon går totalt emot skänkel när jag ska göra skänkelvikning. Öppnor å slutor gör hon...
Svar
8
· Visningar
1 662
Senast: As_Vegas
·
Dressyr Något jag sitter och tänker på, inför eventuell dressyrstart, någon gång. Var ska halten göras? Vi säger att vi ska göra en halt vid A...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: annaklara
·
  • Låst
Dressyr var på ch**lies och kikade på dressyrsadlar.. Fastnade lite för Forestier sadlarna.:d. Någon som har någon erfarenhet av dessa???
Svar
1
· Visningar
1 515
Dressyr Har varit i diskussion med stallkompisarna och snackat extriör hopp/dressyr häst..Min egen häst är ca 166 med rygg längd ca137 från...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
27 381
Senast: Susan
·
L
Dressyr hej här kommer en hoppryttare som varit inne på falsterbos hemsida o kollat 5-åringarnas dressyr.Jag undrar bara om det brukar skilja så...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr Planen är att debutera i en lokal dressyrtävling med tanten som jag är medryttare på inom en relativt snar framtid. Sen slogs jag av...
Svar
3
· Visningar
1 346
Senast: Jennie83
·
Dressyr Jag har ridit en del olika hästar på kandar tidigare, men jag har inte längre tillgång till dessa hästar men skulle gärna träna mer på...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Rumpnissen
·
A
Dressyr En liten fråga till er som ridit den nya LC:2 och den gamla :p hur tycker ni att den nya är att rida? för och nackdelar ;)
Svar
16
· Visningar
1 563
Y
Dressyr Nu kommer jag igen och har ännu en fråga om dressyr :P om man får en 5:a i ett dressyrprogramm: är det dåligt, med tvekan godkänt...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: YrIPannan
·
P
Dressyr Jag skall tävla dressyr för första gången i helgen och jag har riktig tävlingssångest! träningen går skitdåligt just nu, jag kan inte...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: cela
·
A
Dressyr hej! vi har en häst som är 10 år. hon har gått som western häst hela livet och vi vill nu försöka skola om henne till dressyr häst. hur...
Svar
16
· Visningar
1 682
Senast: Haanna
·
T
Dressyr Jag är usel på att söka och hittade ingen tråd som passar :) Jag funderar på att börja rida med lindor, mest för att det är snyggt :p...
2
Svar
22
· Visningar
2 377
Senast: SweetBriar
·
K
Dressyr Är det fler dressyrintresserade där ute tycker skritten är den svåraste av gångarterna? Min ponny vill väldigt gärna skritta oengagerat...
Svar
6
· Visningar
1 066
F
Dressyr Någon som vet några bra dressyr övningar på LC-LB nivå?
Svar
7
· Visningar
2 710
Senast: mikaela-e
·
Dressyr Ljusa ridbyxor ska man ju ha på tävling, men får man ha t ex vita ridbyxor med svart skoning? Det skulle ju vara lite smart med tanke på...
Svar
10
· Visningar
1 455
Senast: Silver Girl
·
W
Dressyr Hej! Jag behöver verkligen er hjälp nu. Jag har letat som en galning efter ett vackert träns till min häst i flera månader. Men jag har...
Svar
7
· Visningar
1 147
Senast: mikaela-e
·
Dressyr Hej på er! Har förr lagt in diverse sadeltrådar ang min arab och håller på att bli tokig för det finns i nuläget baske mig inget som...
Svar
13
· Visningar
1 911
Senast: -moa-
·
W
Dressyr Hej! Jag har ridit ett par år på ridskola och har kommit så långt i min ridning att jag börjar fundera på hästens form/balans under...
Svar
10
· Visningar
1 405
Senast: Susan
·
Dressyr Hej! Funderar på en griffin till min unghäst eftersom han inte breddat sig klart, har provat flera lädersadlar men haft svårt att...
Svar
10
· Visningar
2 927
Senast: Nea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Vegansk efterrätt?
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur