Sv: Lång lr kort rygg på dressyrhäst
Haha, jag la bara pappret på bilden Så det torde vara så att det nästan är samma häst
Haha, jag la bara pappret på bilden Så det torde vara så att det nästan är samma häst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst finns det många nackdelar med en så pass kort rygg!
Han får t ex inte riktigt plats under magen med sina bakben, utan slår av sig skor relativt ofta. Sadelval är ett annat problem.
Nästa häst ska ha lite längre rygg, helt klart. Men man får ju också vad man betalar för.
Jag har inga som helst problem att diskutera Ralph "utifrån" så att säga! Jag har ju, som sagt, köpt vad jag hade råd med.
Däremot upplever jag det som att han har väldigt lätt att vinkla in sitt bäcken, men det kanske beror på det hästmaterial jag suttit på som jag har att jämföra med? Jag upplever snarare problem med att han översamlar sig.
Däremot upplever jag det som att han har väldigt lätt att vinkla in sitt bäcken, men det kanske beror på det hästmaterial jag suttit på som jag har att jämföra med? Jag upplever snarare problem med att han översamlar sig.
Jag tänkte som du, en häst med platt/rakt kors har ju verkligen svårt att vinkla om sig eftersom dom är byggda för att gå och putta ut rumpan.
Och nu en vidareutveckling...
Vad krävs av de olika hästtyperna för att kunna nå samma resultat inom dressyr anser ni?
.
Det här stämde med vad jag trodde.Visst finns det många nackdelar med en så pass kort rygg!
Han får t ex inte riktigt plats under magen med sina bakben, utan slår av sig skor relativt ofta. Sadelval är ett annat problem.
Nästa häst ska ha lite längre rygg, helt klart. Men man får ju också vad man betalar för.
Provar enligt ditt beräkningssätt..
Danne är 171cm hög och 137cm från bogspets till bärbensknölen, mäter man istället från bogspets tills vansrot så är han 158cm. Oavsett vilket så är mankhöjden högre än vad Danne är lång