Sv: Hur?

Min förre medryttarhäst kunde byta galopp,så jag förstår hur det funkar.Men som sagt,jag kommer inte än att börja med det.Skall börja hoppträna nu,så bytena borde förhoppningsvis komma av sej själv när jag byter hålll via hinder:)

Sv: Hur?

Det är klart att man kan lägga sin träning på en svårare nivå än den man tävlar - det gör ju de allra flesta! Dock ska man inte lägga sig för högt över, det sänker förtroende mellan häst och ryttare, uppbyggnadsarbetet och ryttarens eget självförtroende att inte klara av övningarna, om de är mycket för svåra. Min unghäst går LB på tävling, men hemma övar vi givetvis skolor, förvänd, sidvärts mm för att ta oss vidare i klasserna. MEN - jag börjar inte försöka mig på byten, passage eller levad - det skulle inte ge oss någonting.

Precis. Man tävlar t.ex. på LB nivå, då tränar man på LA hemma ;)

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 322
Senast: JohannaB
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V