Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hästen min går inte att bromsa med handen, då blir han spänd och tappar takten. Så jag har tidigare slutit om med knäna vilket har...
Svar
10
· Visningar
1 834
Dressyr Får man tävla i dressyr (på ponny) på rakt bett? Jag sökte i TR, men hittade bara "Tränsbett (tvåledat) av olika metaller med rörliga...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: M-oaa
·
  • Låst
Dressyr Jag har ett tag funderat på om att skaffa ett par nya riktiga dressyrstövlar(mamma som tog upp ämnet och tyckte det först), och efter...
2 3
Svar
47
· Visningar
12 430
Dressyr jag letar ny sadel och jag och kompisen åkte till ch*rlies för att provsitta sadlar i helgen och provsatt då en knights iris som va...
Svar
2
· Visningar
2 729
Senast: Iaraphel
·
  • Låst
Dressyr Har en häst efter Weltmeyer - Werther, han är 180 hög. Han har stor gång, vilket gör att jag inte kan sitta ner om jag inte smyger...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 994
Senast: flashlight
·
Dressyr har sökt på nätet och här på buke men hittar inte alls mycke information om denna sadel. tycker den va väldigt trevlig att sitta i och...
Svar
8
· Visningar
2 555
Senast: Lollipop
·
R
Dressyr Hej snart fyller jag 18år och kan inte tävla på ponny längre men jag undrar, får man ställa upp i Pay'n Ride (träningstävling i...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: fionis
·
Dressyr Jag studsar som en gummiboll i galopp... :cry: Har alltid tyckt att det var den "lättaste" gångarten, men sen jag blev gravid och fick...
Svar
18
· Visningar
2 033
Senast: _Skifting_
·
P
Dressyr Hur gör man bäst för att komma vidare i ridningen och lära sig mer? Jag tog studenten i våras och har alltid haft som plan att jobba...
Svar
17
· Visningar
4 758
Senast: Mitch
·
B
Dressyr Jag har ett problem med min islandsvalack på 6 år . Vi tränar på att göra bra skänkelvikningar utan att han ska höja huvudet, gå emot...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: Nemo1
·
Dressyr Har sett att det finns stig läder med bara en rem som ska vara lättare att länga och höja när man sitter på bla från kavalkad...det är...
2
Svar
39
· Visningar
2 915
Senast: annaa-94
·
Dressyr Behöver lite tips på hur jag kan få till det där lite extra i ökningarna i traven. Galoppen har jag inga problem med. Just nu sätter...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: annaa-94
·
C
Dressyr Måste man komma innan klassen börjar på dressyr? Jag rider nämligen ca 10.30 och klassen börjar 09.00. Tävling IMORGON! Skynda någon...
Svar
13
· Visningar
1 599
Senast: fio
·
M
  • Låst
Dressyr Nu är det så att jag ska skaffa en d-ponny, och nu ska de ju såklart shoppas ;) Men vi ska låta det viktigaste komma först, sadel &...
Svar
1
· Visningar
1 085
M
Dressyr Vilka rörelser och program rider man på elitnivå?:confused:
2
Svar
24
· Visningar
2 714
Dressyr Vad har ni för pannband när ni tävlar och vad gäller egentligen? Vad räknas som diskret? Var stora disk om det på den senaste tävlingen...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 661
Senast: tassse
·
M
Dressyr Hej! Blir lagom förvirrad angående detta. På vissa hemsidor står det att man alltid behöver ha säkerhetsväst oavsett gren man tävlar i...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: Justjess
·
M
  • Låst
Dressyr Hej! Jag vill ut & tävla dressyr men jag är helt grön inom att tävla! Dock inte rida ;) Vad är det för regler? T.ex vad får man ha...
Svar
3
· Visningar
819
Dressyr Som rubriken lyder, jag tänkte prova på dressyr :D Har tävlat hoppning upp till nationell nivå i många år, men aldrig dressyr. Jo...
Svar
13
· Visningar
1 632
Senast: Ponnytant
·
Y
Dressyr Hej! Jag har en fråga som jag behöver ha svar på snabbt! Är det någon som vet vilket som är svårast? MsvB:5, LB:1 eller S:t...
Svar
5
· Visningar
1 245
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur