Elitklasser?

Sv: Elitklasser?

PLA har jag aldrig sett. Men det finns ju LA:P1 och LA:P2 som är lite enklare än LA:5 och LA:6 samt fei programmen och som bara används till ponny (samtliga kategorier) men framförallt på regional tävling.

Som rumpnissen säger;

Man rider "häst" LA på ponny men det finns även egna LA-program för ponny som LA:P1 och LA:P2.

LA:P-programmen rids på kort bana och innehåller krumelurer som enkla byten, öppna, sluta och förvänd galopp i serpentiner:)

Men visst rids bara LA upp till LA:4 för ponny? Eller är det bara att det nästan aldrig arrangeras 5an och 6an?

Jag har varit på en tävling i år där LA5 el 6 reds. Dock är det väldigt ovanligt och jag har aldrig sett det på någon tävling i mitt distrikt iaf.

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Fiorano
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 788
Senast: Roxy
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 581
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈