Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Nu har det gått ca 6 månader med ´min Bates Caprilli, men nu lättar den bak och hon musklar inte sig mer runt manken. Har det vita...
Svar
14
· Visningar
2 068
F
Dressyr Jag har beställt ett par Cavallo piaff, och undra om ni som rider i sådana är nöjda med era stövlar? Tar det lång tid innan de...
Svar
19
· Visningar
4 090
Senast: BREA
·
Dressyr Får någon annan än ryttaren som ska tävla, rida hästen på framridningen innan start? (lokal tävling, skillnad häst och ponny?)...
2
Svar
23
· Visningar
18 590
Senast: Cinora
·
Dressyr Nu är det läge att börja vänja in pålle på kandar, det är lååångt till tävling på dylik utrustning men jag ska köpa ett nu iaf. Jag tar...
2
Svar
29
· Visningar
5 005
Senast: malinsky
·
M
Dressyr på söndag ska jag starta min allra första dressyr lokaltävling med min medryttarhäst. tävlingen är i princip "hemma" (ca 5 min från...
Svar
2
· Visningar
1 160
Senast: Cillie
·
Dressyr Jag ska införskaffa en svängd dressyrgjord för sadeln vill åka lite framåt. Fick pröva en gjord idag men tkr inte den gav särskilt...
Svar
14
· Visningar
1 769
Senast: granit
·
Dressyr Jag har ett litet problem, det är så att min häst har svårt med att trivas med bett. I hoppningen och när man rider ut funkar det ju att...
2
Svar
22
· Visningar
3 041
  • Låst
Dressyr Är det någon som kan räkna upp vad betygen står för nu för tiden? På den tiden när jag tävlade var 5:a godkänd rörelse, men nu har...
Svar
3
· Visningar
3 018
Senast: Bloody F Mary
·
Dressyr Har börjat tävla så smått med sexåringen, ibland är det "kast med liten matte", den rörelsen sker ofta från blomsterarrangemangen till...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Justjess
·
A
Dressyr Som rubriken lyder, får man ha dessa då man tävlar dressyr?
2
Svar
20
· Visningar
3 157
Senast: Lollipop
·
Dressyr Funderar lite smått på att försöka kvala in till Falsterbo i år men blir väldigt konfunderad över vad som står på deras hemsida. (Nu har...
Svar
19
· Visningar
2 476
Senast: Jochanda
·
M
Dressyr Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel.. Jag är ute efter en SNYGG remontnosgrimma, har letat massor på nätet, men...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: Vimsan
·
Dressyr Jag vet att frågeställningen har varit uppe tidigare men så började jag fundera. Planen är att börja rida LA:5-LA:6 sent i höst...
Svar
11
· Visningar
1 564
S
Dressyr jag har fått en ny dressyrsadel utprovad till min häst. Jag har bara ridit i den ett par ggr. Ngt jag märker och som irriterar mig lite...
2
Svar
21
· Visningar
2 095
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Jag funderar en hel del när jag sitter på läktaren och ser barn tävla dressyr. Nu pratar vi lokala klasser. Varför går föräldrarna med...
2
Svar
31
· Visningar
3 446
Senast: Welsh
·
Dressyr Min ridklubb ska försöka få ihop dressyrlag i div 2 och 3. Jag är lite småsugen på att försöka mig på div 3, men har ej tävlat innan och...
Svar
9
· Visningar
3 867
Senast: Warg
·
A
Dressyr Hästen jag rider och ska tävla har lätt för att bli väldigt spänd av småsaker och undrar om ni har bra tips på framridning och vad man...
Svar
8
· Visningar
2 725
Senast: Melgibson
·
J
Dressyr hej! Läste på ridsport.se att det fanns dressyrprogram för fyraåriga hästar och jag tyckte det såg lagom ut för min häst, men sen satte...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: pinky
·
Dressyr Igår slog det mig en märklig sak när jag tränade! Jag är egentligen hoppryttare på mycket låg nivå, men nu har dressyren gått så pass...
Svar
13
· Visningar
1 631
Senast: lizzie
·
Dressyr Jag är dåligt insatt i vilka regler som gäller (har ej TR tillgängligt), men om man startat (och deltagit) i regional LA:5 och LA:6 får...
Svar
9
· Visningar
1 057
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka