Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

K
Dressyr jag.behöver.hjälp. min foderhäst som jag har rider jag tre gr i veckan , egentligen ska hon gå lektioner på ridskolan hon står på...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: kaem
·
Dressyr Som rubriken säger, finns det avd B i dressyr? Har en d-ponny som jag ska tävla i hoppning med, men tänkte även om det gå starta...
Svar
10
· Visningar
1 354
Senast: Lillfi
·
H
Dressyr Någon som har erfarenhet? Funderar allvarligt på att köpa ett sådant. Gillar att de inte verkar ge så mycket tryck. Så här står det...
2
Svar
20
· Visningar
2 170
Senast: flashlight
·
Dressyr Jag ska beställa nya stövlar, Petrie Allure, genom ridsportbutiken här i krokarna. Jag har 36 cm mått kring vaderna utan byxor på, 37...
2
Svar
34
· Visningar
3 248
Senast: Rumpnissen
·
F
Dressyr Sökte i tråden men hittade inget om detta iaf :) Undrar lite ang cavallostövar. Funderar på att köpa ett par cavallo piaff, dragkedja...
Svar
4
· Visningar
1 219
Senast: freakkid
·
  • Låst
Dressyr Har undrat över det ett bra tag nu, särskilt eftersom att jag själv är "drabbad". Just sitsen är det jag får väldigt mycket beröm för...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
14 362
Dressyr Jag har tidigare haft problem med vissa grundläggande övningar men nu, efter att kiropraktorn fått mig rak är det katastrofalt illa. Jag...
2
Svar
26
· Visningar
3 028
Dressyr Har länge letat sadel och haft sadelutprovare ute. Har fastnat för Globus Crincle då den ligger perfekt på hästen och jag sitter bra i...
Svar
3
· Visningar
1 425
Senast: weasel_
·
  • Låst
Dressyr Hejsan hoppsan! :) Nu hoppas jag på lite hjälp från er kloka buke människor. Det är så här att jag ska börja tävla nu på lite mer...
Svar
1
· Visningar
5 324
Senast: Raider_
·
S
Dressyr vet inte om det finns en sådan här tråd, kollade men kanske missade den. Kan vi inte ha en tråd där vi skriver om olika tävlingsregler...
Svar
13
· Visningar
2 356
Dressyr Håller på att byta sadlar till en av hästarna och känner mig smått förvirrad. Är mycket tacksam för råd/erfarenheter om dessa sadlar...
Svar
6
· Visningar
2 298
Senast: Snyggve
·
C
Dressyr Jag hörde någon som tyckte att den övningen var en utmärkt övning när man ska lära hästen att piaffera. Det för att hästen då blir kvick...
Svar
7
· Visningar
1 579
Senast: B-T
·
C
Dressyr Hur rider ni fram inför tävlingsstart? Vad har ni för plan? Håller ni er alltid till planen eller anpassar ni utefter dagsformen...
Svar
16
· Visningar
1 812
Senast: Trollungen
·
Dressyr Halloj, jag har saknat en tråd här på Buke ett tag nu så jag tar härmed tag i det hela och startar upp denna :D Man ser en hel del...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 145
Senast: Tomten_
·
Dressyr Hur lång är det nu igen man har på sig innan man måste starta efter att startsignalen har gått? har glömt det:D
Svar
2
· Visningar
749
Senast: orion_x
·
Dressyr Vilken av hjälperna är "nummer ett" när ni fattar galopp på era hästar? Även om allt förstås hänger ihop. Tänker på att det har...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 517
Senast: majola
·
Dressyr Ska på tävling på söndag och undrar hur lång tid man räknar för varje ekipage i LB:2 och LB:3... Programmet är ju en viss längd och sen...
Svar
4
· Visningar
975
Senast: Bialitt
·
Dressyr Kan någon reda ut det här med kval för mig? Jag har läst på Swedehorse och ASVH, men jag är fortfarande helt lost. :crazy: Är det...
Svar
5
· Visningar
1 388
Senast: Shaklima
·
T
Dressyr en kort fråga bara, kan inte hitta det nånstans får man tävla dressyr med ridstövlar med snörning?
Svar
2
· Visningar
969
A
  • Låst
Dressyr Mycket skitsnack blev det tydligen på läktaren av en tjej som gillar att snacka skit om allt och alla. Hon påstod att jag var för stor...
Svar
11
· Visningar
1 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar