Kan snabbt förklara. Förbenat ligament sacro-illiac-led vänster sida. Låsning nacke, högt upp i skallbasen, höger sida, Spänningar vänster skuldra. Vänster höftkam har suttit 2,5cm lägre än höger. Har dragit sadeln åt vänster ganska ordentligt. Syster yster har hela tiden hojtat bakom mig "trampa över åt höger".just precis - du kollapsar i högersidan och vä sidan blir för lång
Sitter numera rakt i sadeln och kan känna jämt tryck i bägge sittbenen när jag rider rakt fram. Det är när jag ska påverka med vänster sittben som jag inte får ner den i sadeln. Jag överkompenserar.vad jag gjorde var att försöka hitta sittbenet så mycket så jag kollapsade tvärtom. Ofta om man rättar till bäckenet så sticker bröstkorgen iväg - för kroppen vill ha det "vana" trygga. I mitt fall så när inte bäckenet fick glida höger så gjorde bröstkorgen det och jag vek mig åt andra hållet istället. Det är en så liten skillnad som två centimeter. Men det handlar ju också om vilken av dina axlar som går först? Om du är vähänt? och ffa vilket gensvar det får hos hästen - hur den svarar är det bästa diagnostiska hjälpmedlet på vad du exakt gör i kroppen.
Kom på idag att om jag fokuserar på att sitta rakt och inte pillra med vänsterskänkeln i skänkelvikning för höger skänkel så får jag ner vänster sittben i sadeln utan problem. Lägger jag till vänster skänkel så tappar jag kontakten direkt.
känner jag igen från länge sedan - så fort jag flyttade min höger så kollapsade jag i midjan. Tänk på att musklerna inte är vana vid att balansera på det nya sättet. I mitt fall så var det fölera låsningar att upptäcka högre upp också. Om du haft så stor skillnad i bäckenet så har nog kroppen kompenserat någon annanstans också. Min amatöranalys är att jag drar upp vänsterknät Jag har insett att man instinktivt lyfter ett lår för att få jämn kontakt. Om du haft så stor skillnad - så borde det ha påverkat leden mellan bäcken och länd. Min privata erfarenhet är att kroppen måste vara väldig fräsch och smidig för att släppa _alla_ låsningar. eller spjärnar emot i stigbygeln med tån Det är ett tecken på att du har för mycket vikt åt det hålletoch höjer hälen. Istället för att få ner sittbenet (= sänka hälen och knät) lyfter jag upp det.Allt man gör beror på något
Jag kan vara inne på helt fel spår, men så känns det.