Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Skulle gärna vilja ha ert "tyck" om ardennerfläta på en smäcker D-ponny (fullblodstyp). På tävling då alltså. Har hört olika...
Svar
15
· Visningar
1 720
Senast: Nenneh
·
Dressyr http://www.jakobslund.se/dadde/art3.htm varör gör vi såhär? själv så tycker jag det är lite sjukt att det gått så långt. bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 642
Senast: Raderad medlem 68338
·
L
Dressyr hur går man tillväga då? När man läser om det så känns det som att man ska rida o klara en viss procent i en spec kvalklass? Är det så...
Svar
7
· Visningar
6 658
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr Vissa sadlar är ju små i storlekarna och vissa är stora. Så är det någon som vet hur Dominus dressyrsadlar har? Jag behöver en Vid...
Svar
1
· Visningar
1 016
Senast: tuaphua
·
Dressyr Får man lov att tävla lättare dressyrklasser i en bomlös sadel? om inte, varför? har funderingar på att skaffa en sådan då jag länge...
Svar
19
· Visningar
1 505
Senast: fruxolisa
·
T
Dressyr Nu är det dags att byta sadel IGEN!! Och jag börjar bli fruktansvärt trött på att behöva byta sadel varannan månad... Jag har en...
Svar
16
· Visningar
1 855
Senast: Welsh
·
E
Dressyr Jag ska tävla dressyr i helgen (KM) :p men jag har inte börjat rida programmet än så jag tänkte fråga lite vad man ska tänka på i det...
Svar
4
· Visningar
1 221
Senast: Smuldaisy
·
N
Dressyr Jag ska göra dressyrryttartest på min ridlektion på lördag och nu håller jag på att lära mig programet så att jag kan öva innan på min...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: lizan
·
Dressyr Får en ryttare byta häst efter anmälningstiden för laget har gått ut? Eller måste den hästen så med som reserv i laganmälan? Jag...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: lektra
·
Dressyr Hejsan Undrar precis som rubriken säger, får man ridalätt i lätt C:1 eller måste jag sitta ner i traven? Tack på förhand
Svar
4
· Visningar
1 747
Senast: roge
·
L
Dressyr Hej! Har en Stübben dressyrsadel som jag haft ett dag nu. Den är ca 17.5 tum tror jag, och med en vid bomvidd. Har använt den på båda...
Svar
1
· Visningar
798
Dressyr Hur ser reglerna ut igentligen? Får man ha det? Kan man söka dispans? Hur går man till väga? Hjälp mig... min häst är mkt...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Jag har ju bestämt mig för en dressyrkarriär i år. På den enormt höga nivån kanske LA till hösten. Högtflygande planer alltså! ;) Har...
Svar
18
· Visningar
2 786
Senast: kopparberg
·
H
Dressyr Min pöjk ska gå tre års nu om en månad. Har hela tiden varit inställd på bred nosgrimma med bling bling pannaband. tyvärr har mannen...
Svar
12
· Visningar
1 542
Senast: Deimion
·
  • Låst
Dressyr Vad menas med att hästen går mellan skänkel och hand?
Svar
18
· Visningar
7 318
Senast: remmis
·
S
Dressyr Nu har jag läst en tråd om hur man ska linda och sett trådar om snygga benlindor och så vidare. Det som slår mig är skälet varför ni gör...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 255
Senast: Nin
·
Dressyr Många här inne yttrar att albion är relativt rak Jag har en SLK till den här damen som har high head för att manken skulle få plats...
Svar
4
· Visningar
1 322
Senast: lektra
·
I
Dressyr Jag kanske ska köpa ett engelskt fullblod, och vill nu veta vad jag ska ha för dressyrsadel till honom. Jag vet inte hans mått eller så...
Svar
10
· Visningar
1 689
Senast: timme
·
B
Dressyr Nu vet jag att en sån sadel är helt ok för min häst :) Men vilken rekomenderar ni som har dessa sadlar ? Läder eller moccaliknande ...
Svar
19
· Visningar
6 512
Senast: flashlight
·
Dressyr Impulsion is the pushing power (thrust) of a horse, which comes from his desire to move powerfully forward with energy. However, speed...
Svar
7
· Visningar
2 024
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka