Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hej! Jag har sett att det är vissa Pay and Ride tävlingar som har Clear Round. Hur måpnga procent ska man överstiga för att bli...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Deimion
·
M
Dressyr var nu mycket längesedan jag tävlade i dressyr och har glömt en del. :o När är det man har långa tyglar i dressyrprogrammet? Ska...
Svar
3
· Visningar
1 783
Senast: Bialitt
·
R
Dressyr Från mit knäveck till golvet är det 46cm, rund tjockaste på vaden 34cm. Har hittat ett par stövlar som är 47/34, dock känns det som det...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: Centaur
·
Dressyr Var några år sedan jag tävlade nu, och funderar över följande: Får man ens ta med spöt in på banan medan man "rider runt" i väntan på...
Svar
12
· Visningar
1 394
Senast: Solis
·
H
Dressyr Jag har en Champion Vent Air alltså en hjälm med ventilation... Tycker ni att man kan tävla dressyr i LA i en sån hjälm eller är det...
Svar
14
· Visningar
1 538
Senast: Hopplapolle
·
Dressyr Anmäld till tävling och nu kom startlistorna DRESSYR Avd B LÄTT C:2 2008 Har jag missat något kör man verkligen avd B på dressyr...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: jemeni
·
Dressyr Jag letar ny sadel till min häst då min andre inte passar. Hoppas ni kan ge mig någr tips. Det ska vara en sadel med utbytbar bom då min...
Svar
5
· Visningar
946
·
Dressyr Hej jag undrar vilka färger man får ha på kavajen om man ska tävla (lokal) dressyr? Är det bara svart, blå, grå, brun som gäller eller...
Svar
12
· Visningar
4 368
·
C
Dressyr Nu ska jag inte göra samma misstag igen och tro på sadelutprovare som har gått på en helgkurs:mad:. Blev pålurad en hoppsadel som är för...
Svar
6
· Visningar
1 334
Senast: MorvanMorr
·
W
Dressyr Har nu tragglat skrittpiruetter hela vinter/våren med 6åringen.. sedan ett uppehåll med mer uteridning o andra övningar.. Nu när vi...
Svar
8
· Visningar
2 376
Senast: Rumpnissen
·
  • Låst
Dressyr Och vad har ni för tränings upplägg för dem? Jag har själv en 4 åring som har varit ute och tävlat hoppning två gånger men har nu tänkt...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: Shaklima
·
Z
Dressyr Jag vill tävla min D-ponny i Storhästklass eftersom jag är vuxen. Är detta tillåtet? Hur lång tid måste det i så fall gå innan han får...
Svar
7
· Visningar
1 433
Senast: sossan
·
M
Dressyr Får jag tävla dressyr på detta Pannbandet??? Satt nämligen och läste TR och är osäker på de där med Diskret utsmyckning :crazy:
Svar
15
· Visningar
2 780
Senast: Hopplapolle
·
Dressyr Någon mer här som rider dressyr med säkerhetsväst? Vilken sort har ni (Racesafe eller gamla hederliga modellen), upplever ni att ni bli...
2
Svar
24
· Visningar
4 695
Senast: LittleW
·
G
Dressyr Har en utprovad sadel. Sadelläget är långt bak. Tycker att det är svårt få sadeln på rätt plats. Sadelgjorden vill ju vara i ett läge...
Svar
15
· Visningar
1 636
Senast: PansParis
·
L
Dressyr Jag behöver seriöst hjälp :O detta låter säkert helt dumt men jag vill helst va på den säkra sidan (A) men nu äre så här att på måndag...
Svar
4
· Visningar
1 147
Senast: Krozzy
·
K
Dressyr Skulle vilja veta vilka era bästa rid/dressyrövningar är;) Hur rider ni när ni vill få hästen lösgjord/samlad/uppmärksam/m.m? Låt oss få...
2
Svar
39
· Visningar
10 793
Senast: Nemo1
·
Dressyr Om hästen trampar med ytterbak framför och delvis förbi i vändningen, har man för stor skritt in då? Tips på annan övning eller sätt att...
Svar
6
· Visningar
1 233
Dressyr Jag har ingen tävlingserfarenhet och jag är ganska dålig på att titta på tävlingar som är lägre än de som går i Falsterbo och på TV, jag...
Svar
8
· Visningar
1 503
Senast: Cettan
·
N
Dressyr Nyss köpt en ny dressyrsadel med mocka-sits, men är osäker på om jag köpt rätt, hjälp! Det blev till slut en frank baines, reflex...
2
Svar
26
· Visningar
3 802
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset