Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Dressyr Har fått köpa en helt ny Pikeur Diana kavaj för halva priset :d Men; Jag fattar inte riktigt vad den är för färg, den är inte...
Svar
17
· Visningar
5 765
Senast: BancoB
·
Dressyr Jag kom att tänka på en sak. Får man tävla dressyr med musik i öronen? Jag koncentrerar mig mer på mig själv och hur jag rider när jag...
Svar
7
· Visningar
2 085
Senast: Merwen
·
Dressyr Hur gör ni med tidräkningen när ni tävlar? Ska snart tävla för första gången och är lite orolig för detta... :crazy: Om vi säjer att...
Svar
17
· Visningar
1 845
Senast: anni0001
·
Dressyr Det blir mycket utgifter nu denna våren, och eftersom jag dessutom jobbar på att gå ner i vikt så har jag inte lust att spendera mer än...
Svar
17
· Visningar
1 744
Senast: pastejja
·
F
Dressyr Jag undrar om ni har några tips för galoppen på diagonalen i LB-programmen? Min häst vill gärna bryta av för tidigt alternativt kanske...
Svar
10
· Visningar
1 755
Senast: indy1234
·
Dressyr Någon som vet om storlekarna skiljer sej mellan dianan och epson?? Hade en Diana i stl 38 som var alldeles för stor och har nu köpt...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: Tropox
·
C
Dressyr Hur använder ni er av eftergifter? När går ni fram med handen en bit men håller kvar stödet? När lättar ni helt på ena eller båda...
Svar
8
· Visningar
2 050
Senast: tuaphua
·
Dressyr Har precis köpt en "reserv-hatt" som är i filt. (Min första i detta material). Har alltid varit så misstänksam över dessa, en del har...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: nosludd
·
Dressyr Jag vill gärna ha en fortsatt diskussion om ram och hästar som kryper ur. Känner att det finns en uppsjö av bra tips att få så jag...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 751
Senast: flashlight
·
J
Dressyr Är det nån som vet om man på nåt vis förstora hatten en smula? Använde den sist för ca två år sen å nu nåär jag provade den höll jag på...
Svar
14
· Visningar
4 807
Senast: Deimion
·
Dressyr Min instruktör introducerade min häst och mig för att förflytta bakdelen inåt och utåt på böjt respektive rakt spår på träningen i...
Svar
5
· Visningar
1 859
Senast: Susan
·
Dressyr Snart stundas den första blåbärsdressyren för mig och Calle. För mig är det århundraden sen jag var in på dressyrbanan och Calle är ett...
2
Svar
21
· Visningar
2 229
Senast: Morsan
·
I
Dressyr Jag har hört många som säger att det är inte tillåtet med tygelstopp, eller vad dom nu heter(dom som stoppar martingalen iaf), men...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: indy1234
·
Dressyr Det är apropå en elitryttare som ville få ordning på sin elev idag- som själv har ridit svåra klasser. När ska man "cykelrida" eller...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 832
Senast: flashlight
·
C
Dressyr Varför rider man ökningar (menar främst trav nu)? Man har ju hört att en häst har ett visst antal ökningar i sig och att ökningen...
Svar
4
· Visningar
1 671
Senast: Centaur
·
G
Dressyr Proppen till SM 2009 i dressyr för ponny och juniorer har ju kommit ut. Men när jag tittar på den så är det bara tävlingar fre- sön i...
Svar
16
· Visningar
1 421
Senast: B-T
·
Dressyr Har lite funderingar på att låta min häst starta ett lätt dressyrprogram (lätt c) till hösten, om hon är i form då. Igår läste jag en...
Svar
8
· Visningar
1 559
Senast: Oliwen
·
H
Dressyr Jag har tänkt att skaffa mig en dressyrsadel. Den ska ju då vara begagnad men tänkte höra med er bukeryttare vad ni har för...
2
Svar
28
· Visningar
11 239
Senast: poetin
·
A
Dressyr Hej! Jag hoppas att så många som möjligt kan svara på denna fråga!! Jag undrar om det är någon av er som har ett par Cavallo Piaffe...
Svar
7
· Visningar
2 334
Senast: Charlotte67
·
C
Dressyr Jag har en undran som jag gärna skulle vilja ha besvarad. Fick hem en dressyrherre för två veckor sedan, hästen har antagligen sett alla...
2
Svar
31
· Visningar
6 213
Senast: ELine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?