Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag ska på en lokal LB:1 på söndag. De kommer börja med LC:1 kl 9 och där har de 39 anmälda. Därefter börjar LB:1 med 40 anmälda...
Svar
3
· Visningar
2 385
Senast: Findy Lee
·
T
Dressyr Jag vill utveckla min ridning vidare. Just nu har jag ridit i ca 7 år, rider på ridskola 1 gång i veckan och 2 gånger i veckan har jag...
Svar
11
· Visningar
1 771
Senast: GotAsecret
·
L
Dressyr Kan nan forklara vilka hjalper och at vilket hall man skall gora skankel vikningen, och svarighets graden i detta for hast och ryttare...
Svar
10
· Visningar
1 817
·
Dressyr Lägger denna på dressyr då det är dressyrtävlingar jag avser. När vi var och tävlade för en vecka sedan så blev det ett herrans liv...
2
Svar
28
· Visningar
3 292
Senast: mackan
·
Dressyr Är det någon som har programmet?
2
Svar
22
· Visningar
5 195
Senast: Paoo
·
Dressyr Finns det någon som har ett tips eller två vad man ska göra med en överenergisk häst? Min lilla pålle har en otrolig energi blir...
2
Svar
32
· Visningar
3 076
Senast: Atomiic
·
  • Låst
Dressyr Jag ska tävla på söndag, en av klasserna är LC:1. Men i programmet står det inte någon halt och hälsning innan programmet börjar?! Bara...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr Frågar inte för egen del utan är mest allmänt nyfiken: Får man anmäla till klass där man inte är färdigkvalad? I TR står det att kval...
Svar
4
· Visningar
1 046
Dressyr Ska börja tävla min unghäst nu och vill köpa ett fint dressyrträns. Han ser ut såhär: Har tänkt mig en ett svart med bred...
Svar
8
· Visningar
1 817
Senast: AnnBur
·
Z
Dressyr Sitter och läser igenom programmet för lb:0 och blir lite fundersam: Det står så här CH arbetstrav HEK förlängd steglängd hur gör man då...
Svar
3
· Visningar
893
·
Dressyr och inte skämt videon med moroten. Så helt seriöst undrar jag. Jag har testat att trampa för hand men får inte till det. Både jag...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 734
Senast: malinsky
·
P
Dressyr Min häst är jätte duktig på dressyr och så men hon är lite kohasig. Hennes bakben slår mot varandra. Min fråga är om man får tävla...
Svar
2
· Visningar
1 443
Senast: Shaklima
·
M
Dressyr Jag skall iväg och rida programridning, alltså inte tävling, utan bara för bedömning, för att få veta vad jag behöver öva mer på. Min...
Svar
4
· Visningar
1 336
Senast: murran
·
Dressyr Är det tillåtet att ha säkerhetsväst på sig när man tävlar dressyr?
Svar
6
· Visningar
1 321
Senast: Waco
·
K
  • Låst
Dressyr Hej, detta kanske är världens dummaste fråga.. : Är det ett måste med vitt schabrak på dressyrtävlingar? :confused: Lr är det valfritt...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: kufen
·
Dressyr Behöver lite tips på vad som kan tänkas ligga bra på den här ryggen. Har bara haft hästar med breda, runda ryggar tidigare så jag har...
Svar
9
· Visningar
1 695
Senast: bobbbo
·
Dressyr Om man har fått ett bortlottnigskort till en lokal tävling, kan man skicka med det till en regional tävling ? Eller gäller det bara som...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Ylva
·
O
Dressyr Hejsan! Någon som kan lära/visa(bilder)/Förklara för mig hur man får/lär hästen att utföra dressyrövningar när man tömkör? Jag kan...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: Nora
·
I
  • Låst
Dressyr Hejsan! Jag ska tävla min första dressyrtävling på söndag i ROnnebtys ryttarförening. Jag undrar vad jag ska ha med mig? Det är en...
Svar
7
· Visningar
1 237
Senast: Izah
·
G
Dressyr Hej! Idag när jag ringde en kvinna som hade behov av en medryttare eller fler till sin/sina HBL var intresserad av att låta mig träna...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 880
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar