Dressyrsadel med mocka-sits

Sv: Dressyrsadel med mocka-sits

KL

Jag kom på att hmm undrar om det finns sadlar i vattenbuffelskinn, DET skulle vara sjukt skänt att rida i, det lädret är liksom som sammet och mjukare än vanligt buffel, underbart...får designa en själv hihi

min sadel är också buffel men den är inte sådär ådrig och konstig utan mer som sammet, väldigt mjukt och lent.

Min var inte heller så ådrig det är det jag menar med att en del buffelskinn är ännu fulare än andra :o Men jag tycker inte det är snyggt med buffel alls men skönt och bra:love:

Har haft en sadel med mocka sits o ja tkr det har samma effekt som ett par helskodda ridbyxor:laugh:
Nackedeln är väll att det slitssnabbare. Min sadel var ganska nött men den hade några år på nacken också...:grin:

Så kommer här en bild på den "fula ankungen".
En Frank baines, reflex (enkel-kåpa) i buffel-skinn och mocka.
preview

Fortfarande inte riktigt vant mig vid den, men börjar absolut gilla den mer & mer :)
Om det krånglar med bilden i mitt inlägg, hittar ni den på:
http://jaycut.se/image/384567/preview

Jag tycker den sadeln var rätt cool ändå, ser ju väldigt go ut att rida i iallafall ^^ Min sadel har syntetmocka (syntetsadel för överigt) i sits & knästöd och det är gött får då slipper man ha helskodda när man rider ^^ mycket skönare oskott ju ;D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka