Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Dressyr Jag ska förmodligen ut på någon liten dressyrtävling med min storhäst inom den närmsta tiden. Läste i TR om bettsling, men är ändå lite...
Svar
7
· Visningar
1 120
Senast: Duchei
·
E
Dressyr Efter att jag tog mig en sväng till utlandet och kolla på hingstvisning o saluvisning av hästa i alla dess åldrar och utb nivåer. När...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 590
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr Hvordan regner dere ut dommararvorde (dommerhonnorar på norsk) i Sverige? Dere har vel en sats for selve jobben, samt noe for kjøringa...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: Ylva
·
Dressyr Min häst vill lägga över vikten till vänster i högergaloppen. Märks tydligast i fattningen men även i galoppvolter. Jag har inte tänkt...
Svar
12
· Visningar
2 113
Senast: bigganl
·
Dressyr Hur många ekipage i timmen räknar man med på dessa två klasser? Är så länge sedan jag var ute så jag har glömt :-O
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Jennie83
·
J
Dressyr Jag har märkt på senaste tiden att jag sitter som en kratta på häst ryggen! Och skulle behöva eran hjälp! Jag vinklar ut tårna en aning...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Sombre
·
S
Dressyr Funderar på att köpa en stor tinker men oroar mig över sadelfrågan. Vad finns det för dressyrsadlar som kan passa? Vill helst ha en...
Svar
4
· Visningar
1 568
Senast: Lizzi
·
L
  • Låst
Dressyr Min kompis behöver dressyrprogram till LC:1, hittar bara för 2008, men det kanske inte är någon skillnad ridmässigt? Skulle betyda...
Svar
2
· Visningar
1 569
Senast: Takitoto
·
F
Dressyr Hejhej! kan någon hjälpa mig! Är inte så duktig på att rida dressyr och sånt. har ridigt 4 år men mest i skogen. hur gör man...
Svar
3
· Visningar
1 190
Senast: Fjóla_ekorneberg
·
F
Dressyr Jag önskar tipps på dressyrsadel till unghästen, sadeln måste finnas som begagnad då killen kommer att växa ur den så småningom så det...
Svar
11
· Visningar
1 331
Senast: nicoleh
·
Dressyr Får man ha halsrem, sk fegisrem på framridningen på dressyrtävling? Dvs inte på tävlingsbanan utan bara på framridningen.
2
Svar
21
· Visningar
2 719
M
Dressyr Hej! Såg att stallägaren hade ett par stövlar som stått lääänge i sadelkammaren, troligen fått dem med alla andra häst saker hon fick...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: Mahogny
·
Dressyr Eftersom att jag nu letar nya stövlar står jag och velar mellan en massa märken. Jag har ett par Grandgester som har blivit för små och...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Shaklima
·
Dressyr Eftersom jag hoppar runt med foten i gips så har min valack fått oplanerad semester sen den 7 april och jag kommer ha gips MINST 5...
Svar
8
· Visningar
1 155
Senast: Vimsan
·
Dressyr Jag ska ta och beställa ett par. Jag har dock lite problem med om jag ska ha piaff plus eller bara piaff (storlekarna spelar in) om...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
21 928
Senast: Centaur
·
Dressyr Fick för några månader sen en sadel utprovad till en avmina hästar..... Nu har sadeln i fråga börjat släppa baktill och det könns...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 333
Senast: __Stilett__
·
A
Dressyr Min pålla går med ett sånt här bett just nu: Är det tillåtet på dressyrtävling?
Svar
13
· Visningar
1 528
Senast: eyz
·
Dressyr Som rubriken lyder.. Hur gammal måste hästen vara för att man ska få rida i lag? :)
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Malin_89
·
Dressyr Jag letar efter dressyrsadel, sen så började jag tänka på fördelar/nackdelar med bomlöst, nu är jag issåfall intresserad av en sadel som...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: __Stilett__
·
Dressyr I den grå forntiden lärde jag mig rida på ridskola (i vuxen ålder). En av ridlärarna var gammal militär och för honom fick vi göra...
Svar
13
· Visningar
3 960
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka