Cavallo piaff

Sv: Cavallo piaff

Haha! :rofl:

Mina ska med på träning idag, funkar det så åker de med till karlstad också!

Jag kör vanliga hederliga nylonstrumpor :D jag vågar inte mig på tjockare, då kommer jag aldrig få av mig dem

Jag måste göra något drastiskt. Jag kan bara ha mina Catagoridbrallor i dem. Inte änns pikeur funkar:mad: Får nog lämna i dem och se om man kan göra något åt dem. Jag skiter i om de blir lite för vida. Hellre det än detta!!!

Nej, kan vara det som är problemet. Men mäter jag mina ben så ska de stämma med måtten i stövlarna.

Det kan säkert vara det som spelar roll. När dottern köpte stövlar så var det ett himla måttande här och där. Nu hade vi tur att det var någon med ungefär samma mått som inte kunde ha sina stövlar så fick köpa dessa billigare. Men hon har inga jätteproblem med sina stövlar, får inte ens skav i knävecken längre.

kl

Idag dog jag...
Tog med dem på träningen och jag kan ju säga det att det blir mina mjuka och snälla stövlar på tävlingen. Det är dags för mina att skämmas ett tag :p
Jag har ONT

Höjden är inga problem. Det är egentligen bara högerstövel som inte är bra...måste man ha olika storlek på benen:confused:

Jag vet egentligen inte hur mkt man kan måtta. Men det var en massa mätande både här och där i alla fall. Men lästa ut stövlarna kan du ju göra.

*kl*

nu har jag nog oxå bestämt mig för att köpa ett par cavallo piaff :D
har ett par talent nu men vill ha ett par med dressyrbåge:love:
och så tycker jag att mina är alldeles för mjuka!

Det är bra, haka på Cavallo Piaffe / Cavallo Piaffe Plus modet här på Bukefalos, snart har vi både Pikeur och Cavallo Piaffe mode på riktigt, iaf i dressyrdelen :D

hahaha jaa fasiken ja kan ju inte va sämre än alla andra! :p
nä men har velat fram o tillbaka om ja ska ha dragkedja eller inte, men nu har jag bestämt mig för att ta utan:D

Förmodar att du köpt dem begagnade? Är de använda tiden innan? Använder man inte stövlarna på ett tag dras lädret ihop sig, därför många stövlar känns små när de 'vilat' ett tag.

Jag har nu för en vecka sedan beställt ett par cavallo piaff plus, eftersom alla här verkar ha sådana eller piaff så undrar jag om jag skulle kunna få kanske lite mindra smärtsamma tips;) har funderat på att sova med dem, men då lyckas jag garanterat få repor på dem och de vill man ju inte!

En fråga till hur lång tid tog det för era stövlar att komma? mina skall ta 2 - 4 månader:crazy: troligtvis 4:confused:visst jag lyckades pricka in semestertiden men det gjorde jag förra gången också och då tog de 2 månader:confused:fast då visade det sig att stölarna inte ens passade:mad:

Sova med dem tror jag inte är speciellt komfortabelt. :p

Trappor är en bra sak för att mjuka upp skaften, en annan rent teoretiskt är att blöta ridbyxorna just i knävecken så att dressyrstövlarna också blir smått fuktiga där för att sedan bör det vara lätt att få lädret att böja till sig men som sagt det är inget jag har testat, har bara tänkt på att det bör fungera.

Någon i denna tråd provat min teoretiska tanke vilket skulle ha visade sig fungera, så det är värt att testa. alla sätt är bra utom de dåliga ;)

Normal tid är ca 8-10 veckor, nu är det semestertider vilket inte heller gynnar dig. :(

Senast ändrad:

tack för tipsen men springar upp och ner i trappor måste jag nog katogorisera som smärtsamt:p inte bara för min usla kondis:p:grin: utan testade de med ett par andra stövlar ( som hade resor baktill) vilka skoskav man fick! gisses!

Men jag får väll använda de här månaderna med att träna upp konditionen:p:D

Nya stövlar - ingen smärta

Jag tycker det ser ut som en omöjlig kombination. Du kan ju dock göra så smärtan inte blir allt för långvarig.

I början gick jag med en stövel i taget hemma och böjde benen på alla möjliga sätt för att få lädret smidigt :crazy:

Jag böjde också stöveln vid fotleden utan att ha den på.

Mitt mål var mest att få dem att sjunka och att lädret vid fotleden skulle bli mer komfortabelt helt enkelt. Så jag gjorde det man inte fick göra (putsade med läderfett där jag ville ha smidighet) och det funkade super bra.

Lycka till och glöm inte att du inte är ensam!!! Vi är fler som tar den plågsamma vägen :p

Håller inte längre med:D Mina senaste (Petrie) gjorde inte ont alls, lite styva först innan de sjönlk lite, men gick att gå i direkt:bow:

Däremot mina gamla som var cavallo:crazy: Och de förrförra. Trodde cavallo var bättre nuförtiden men det verkar inte så, när man hör folk som köper nya såna:confused:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 540
Senast: Raderad medlem 149793
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar