Cavallo piaff

Sv: Cavallo piaff

Trappor är en bra sak för att mjuka upp skaften, en annan rent teoretiskt är att blöta ridbyxorna just i knävecken så att dressyrstövlarna också blir smått fuktiga där för att sedan bör det vara lätt att få lädret att böja till sig men som sagt det är inget jag har testat, har bara tänkt på att det bör fungera.

Värt att testas..undrar om jag ska sätta fyrtio plåster i knävecken först...:eek:

Känns jättekul att man ska behöva åka iväg och tävla i de gamla sladdriga äckelstövlarna när man har dessa superläckra stövlarna som bara står där och hånler åt en.:mad: Men jag skulle knappt ta mig runt halva programmet i dem...:o

Älskar din kommentar om din granne när du knatar omkring där hemma med dina dressyrstövlar på dig och hänger tvätten :rofl:

Ja, vill man vara fin får man lida pin. Det är bara att pröva men som sagt jag har inte prövat det jag sa angående att blöta ridbyxorna i knävecken men det bör fungera.

Trappor är mycket bra :bow:
Sprang i trappan här hemma i två timmar när jag fick dem, sedan så var de klara att rida i :D (jag undrar varför mina föräldrar klagar på att jag har för mycket energi :angel:)

Skulle jag göra likadant så skulle hela trappan vara svart, sulorna skulle färga av sig på tok för lätt.

Hedwig02, i och för sig sant :D

O gud nej!!!

Jag kommer inte kunna rida med dom på ett bra tag :rofl:skulle ju inte komma upppå hästen med lyftkran ens :p

Men jag kan ju inte ens gå i trappan ordentligt.

Jag satt och böjde mina vid fotleden för hand, då blev de genast lite lägre :idea:

Jag tror Salineros tips kan funka! Jag vet att många fotbollsspelare tar på sig sina nya fotbollskor, doppar fötterna i vatten och sedan låter skorna forma sig! Nu menar jag inte att du ska dränka hela stövlarna, men det är nog en god tanke att blöta just i knävecken! :rofl:

Fick hem mina Cavallo Piaff Plus i veckan och blev.....jättebesviken!!!

Det va inte ordentligt sydda vid en "kant" där de fäste vid dragkedjan...., jag tror om jag kommer ihåg rätt att jag la på ca 2-3 cm på höjden för att de inte skulle bli för korta när de sjunkit ihop...när jag satt till häst första gången skavde de inte ens = de va för kort redan första gånge.

En annan sak är att jag har ganksa små fötter korta ben och breda vader. Jag hade 40 cm (?) runt om på bredaste av vaden när jag fick på mig stövlarna satt de INTE hårt runt där, utan på gränsen till för löst men då säger de att de absolut inte får sitta åt när det är dragkedja för den tål inte det. En annan sak var at´t jag fick in hela handen uppe vid skaftslutet för där var den super vid...Mätte mig själv där - 38 cm, mätte runt skaftet 42 cm minus lädret 40 cm ca. Vilket innebär att de gjort stöveln 40 cm hela vägen, det kan ju vilken apa som helst räkna ut att man inte är precis under knät om man är det vid vaden...

De satt verkligen ap dåligt och jag har redan betalt åtskilliga tusenlappar.

Såg att en av er lagt in bilder på sin, super snygga!!! Tänk er sedan dem 5 cm kortare och med en glipa vid knät på ca2-3 cm.......det va verkligen bedrövligt fult....Jag hoppas verkligen inte jag får betala för att de ska göra om dem...Helst av allt tror jag att jag skulle vilja lämna tillbaks dem...men det får man nog inte.v:cry:

Men tack och lov för det! :pJag var lite orolig att mina eventuellt var för höga i knävecken. Jag kan iallfall sitta upp med hjälp av pall (Ser inte så elegant ut dock) och gå rakt fram på plant underlag...
F*rbaskade tortyrredskap...jag har fina blåmärken...

Det är ungefär så som jag fick idéen, jag vet att en tjejkompis till mig fick råd när hon köpte sina Cavallo dressyrstövlar som var lite fel i foten att ha ett par strumpor på sig som var genomdränkta så att stövlarna skulle forma sig efter foten. Och nu tänkte jag att samma knep bör fungera även vid knävecket på stövlarna ;)

Äsch, vad du klagar :p
Tänk på hur snygga stövlarna är samt att det inte är i all evighet som de kommer att skava och vara så pass höga.

Ja jag vet...:angel: gnällmaja. Älskar ju dem egentligen:love:

Nu ska jag ta och ge mina en värdig klack, sam en kil, sedan tänker jag ge ett försök i sadeln. :crazy:

Hur går det för er andra?

Ähum...jag har undvikit dem på ett tag...:angel: men städade iallafall hela huset med dem på i lördags. De satt nog på i 4 timmar. Har haft väldigt ont i ena ljumsken efter det...:confused: Någon märklig form av träningsverk.

Tänkte prova att rida med dem i veckan...:crazy:

Gu va snygga :love: :love: Jag vill också ha nya stövlar, funderar på Petrie Anky, har hört att de är lite mjukare än Cavallo? För det är ju ungefär samma modell! Någon som vet? (hoppas det är ok att jag lånar trådne lite :angel: )

men usch, fattar inte hur man kan göra så...blir lite rädd nu, jag som alltid lämnar bil mm olåst på tävlingsplatsen (men aldrig mer nu). tycker så synd om dig!

KL
Jag beställde nya stövlar för ett par veckor sedan, cavallo stövlar, de skulle vara leveransklara nån gång i början av juni så det är inte så långt kvar :D Grejen är att jag inte har sett dom :o det var en sån ny modell att de inte fanns på bild då. De skulle ha dragkejda framtill som standard. Nån som vet vilka det kan vara och om de finns på bild ännu?

Jo, jag stod också och blängde på mina ett tag. Här om dagen åkte de dock på och jag har faktiskt upplevt skillnad nu (kan gå nogolunda normalt uppför trappan), vilket kändes skönt. Jag blev nästan lite orolig ett tag. :crazy:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar