Cavallo piaff

Sv: Cavallo piaff

putsade med läderfett där jag ville ha smidighet

Varför får man inte de igentligen? har aldrig förstått de:confused: hade ett par vanliga ridskor som jag mer eller mindra dränkte med läderfett och då var de redan bekväma efter 2-3 dagar men de likadana paret jag tidigare haft tog 3-4 veckor att gå in:S

Mina cavallo-jodpurs är ursköna och har varit det från start. Inte alls samma som med stövlarna, så det går inte att jämföra:o

Varför får man inte de igentligen? har aldrig förstått de:confused:

Fårfår du göra, det är ju dina stövlar (förhoppningsvis). Man BÖR dock inte göra det eftersom det luckrar upp lädret och förstör stövelns läder och tar bort glansen som du inte kan få tillbaka.

Fårfår du göra, det är ju dina stövlar (förhoppningsvis). Man BÖR dock inte göra det eftersom det luckrar upp lädret och förstör stövelns läder och tar bort glansen som du inte kan få tillbaka.

Okej, då förstår jag:)

KL

Min Cavallos har fått träffa sadelmakaren på Strömsholm:devil:
Jag har lästat ut dem och i morgon ska jag ta bort blocken som jag fick låna med mig hem. jag lästade ut båda även om han inte tyckte att jag behövde göra något med vänsterstöveln.

Jag vill inte känna minsta stramning runt vaden så han lästade ut den en halv cm.
Håll tummarna att de ska funka. Tänkte prova att ha dem i morgon när jag och min feta häst ska försöka kravla oss runt ännu en LA3.

Om du inte får med det när dina stövlar kommer så finns det hälkilar att köpa. De gör att du kommer upp lite med hälen i början och du bör få mindre ont när du går in dina stövlar.
Annars kan du prova att cyklar 8 km till och från stallet varje dag. Det gjorde jag med mina nya stövlar. Var väl inte det skönaste jag gjort, men de blev snabbt bekväma iallafall. :)

Nu sitter stövlarna riktigt bra och jag rider i dem varje gång jag rider i dressyrsadeln. Insåg efter sista tävlingen att om jag någonsin ska kunna ha dem på tävling och prestera något sånär så måste jag rida i dem jämt! I princip...De är ju så förbaskat stela så jag har jättesvårt att kunna hålla om med skänklarna.
Kanske ska lägga dem en vecka i ekololja och sedan ha dem på mig dygnet runt i en vecka...och rida 8 timmar om dagen. De borde göra skaften mjukare och mer följsamma.
icon_rolleyes.gif

Men jag kan definitivt inte ha dem när jag rider ut och har hoppsadeln...har varit tvungen att länga lädrena på dressyrsadeln ett hål och i hoppsadeln har jag ju korta läder. Skulle inte ha några knäveck kvar om jag gav mig på det.
eek-477.gif

Om jag skulle rida i jockeyläder så skulle jag garanterat trilla av efter 50 meter...
0031.gif

haha, vilken syn :rofl:

Jag funderar också på skomakaren, men med ett annat ärende gällande stövlarna :devil:

Mina går numera under benämningen: Boots from hell...
0060.gif

Mina är för tillfället bortglömda över en sadel :crazy: Möjligtvis att de förbereder sig för ett kirurgiskt ingrepp :devil:

Jag känner att vi gör så bra reklam för stöveln :rofl: hoppas det blir bättre snart :cool:

Mina är för tillfället bortglömda över en sadel :crazy: Möjligtvis att de förbereder sig för ett kirurgiskt ingrepp :devil:

Jag känner att vi gör så bra reklam för stöveln :rofl: hoppas det blir bättre snart :cool:

Jag hoppas att mina nybeställda stövlar inte kommer få några så dåliga ord från mig!:D Königs Grandgester har jag iaf hört ska vara sköna så jag hoppas det blir bra!!:love:

Det måste de bli! Hur det nu är och inte är så är de ju galet snygga
49025-7_gif.gif

Nu Hedwig... det har hänt grejer. Jag vågar nästan inte säga det men... jag börjar nästan tycka om mina nu :eek:

De sa att de skulle vara snälla, så jag gav dem en chans innan operation "skära-i-stövel" gick igång. Så nu har de skött sig. Det funkar med hot :devil:

Hur sköter ni era stövlar? Vad putsar ni dem med? Läste att man inte ska använda läderfett...

Jag har ett par Cavallo Piaff, har ridit i dem två gånger och har klarat mig med bara lite skoskav på hälen. :) Dock är inte mina så höga... hoppas de inte sjunker för mycket bara, då blir de nästan för låga. :crazy:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 540
Senast: Raderad medlem 149793
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar