Cavallo piaff

Sv: Cavallo piaff

*Tänker inte svara på den kommentaren mer än: Tur att vi känner varandra IRL Salama* för dig alltså :p

Nu är det beställt och klart.

Det blev utan dragkedja. Vill inte såra plånboken ytterligare efter att har fått köpa en ny sadel :D

Jag vet :angel: Jag ska träna vid sju så någongång efter det så har jag tid med sånt.

Jag hade sådant galet flyt att jag helt nyligen fick tag på ett par cavallo piaf plus som var använda ca 10 gånger!
Läste måtten och mätte mina ben och tro det eller ej men det stämde ta mig tusan!:banana:
Fick dem för halva nypriset och håller på att gå in dem nu...Smärtsamt för knävecken...:crazy: Lyckades rida i dem i 15 minuter sist sen var jag tvungen att byta...:angel:

Är det någon som har svarat på hur lång tid det tar innan man har gått in dem? Såg inte det någonstans. De är verkligen stenhårda i skaften men grymt snygga!:love:

jag själv tyckte ju då det gick skitlångsamt. Nu börjar plågsamma tider:p

20144772.jpg

orkade inte rotera :p

Snygga som attans när de är splitternya! :love:

Jag har svårt att välja om det blir Cavallo Piaffe Plus eller ett par Königs Sir för min del (Königs är i och för sig hårdare men jag älskar hådra skaft, då de väl har satt sig).

Könings är ju supersnygga! Jag kände o klämde på en bekants. De är bara (sten)hårda på utsidan, insidan är helt ok. Cavallo är mer "jämnhård".

*Snor lite av tråden*

Exakt och just därför velar jag för mycket mellan de olika märkena :p
Panaccea som jobbar i en ridsportsaffär där de säljer nästan bara Königs stövlar har avrått mig att köpa Königs då de har fått många reklamationer pga. att stövlarna tappar färg efter bara några gångers användning.

lektra, kan du lägga in lite ridbilder på dina stövlar ;) samt PMa mig dina funderingar/tips angående mitt problem när det kommer till att välja märke och modell.

Kan du rida i dina? Jag håller fortfarande på och går in mina...:crazy: Går omkring i dem hemma i flera timmar..:angel: men klarar inte att rida i dem ännu. Skär in i knävecken som bara den. Speciellt i höger.

Usch vad jag lider med mig! Vet precis hur ont det gör.. Köpte ett par Cavallo Talent i höstas och det tog ett bra tag innan de var ingådda! Nu tror jag iofs de är lite mjukare i skinnet än Piaffen eftersom de är billigare, men det gjorde ont ändå! Snacka om blåmärken i knävecken.. Bara att kämpa på, gå massor med stövlarna hemma och pina dig igenom ridpassen! :D

Ja man får ju lite märkliga blickar av grannarna när man knatar omkring på tomten och hänger tvätt i superhöga dressyrstövlar...:angel::D

De är ju galet snygga men emellanåt hatar jag dem verkligen..:p
Fick tipset att gå i trappor med dem...låter lockande...

Ja man får ju lite märkliga blickar av grannarna när man knatar omkring på tomten och hänger tvätt i superhöga dressyrstövlar...:angel::D

De är ju galet snygga men emellanåt hatar jag dem verkligen..:p
Fick tipset att gå i trappor med dem...låter lockande...

Va menar du att din granne ger dig märkliga blickar? Jag trodde att alla dressyrryttare knatade omkring hemma med sina dressyrstövlar på sig ;)
Trappor är en bra sak för att mjuka upp skaften, en annan rent teoretiskt är att blöta ridbyxorna just i knävecken så att dressyrstövlarna också blir smått fuktiga där för att sedan bör det vara lätt att få lädret att böja till sig men som sagt det är inget jag har testat, har bara tänkt på att det bör fungera.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset