Tips och trix vid tävling

Sv: Tips och trix vid tävling

putsa ALDRIG stövlarna på insidan...
det gan gnissla nått otroligt mot sadeln! det misstaget gör jag aldrig om... red en LA:´5 på typ 1,5 minut... hästen skenade av skräck och fasa!!

mmmm nice.. precis en sådan sak jag skulle kunna göra :p:angel:

Alltså det gäller att ha stilla skänklar så syns inte fläckarna :D fast det har inte jag så... Smörjer stövlarna aldrig på insidan igen för det kan ju, som Remmis säger, gnissla rätt bra av det också :crazy:

Eftersom jag har teflonminne:confused: så brukar jag skriva upp restiden på min kritik från tävlingsplatsen..Nästa gång jag skall till samma tävlingsplats så kollar jag på kritiken, så vet jag exakt hur lång tid det tar att köra..:banana:

Eftersom jag har teflonminne:confused: så brukar jag skriva upp restiden på min kritik från tävlingsplatsen..Nästa gång jag skall till samma tävlingsplats så kollar jag på kritiken, så vet jag exakt hur lång tid det tar att köra..:banana:

DET DÄR var nog det bästa tipset.

Kom på en sak till som jag alltid har med mej. Skavsårsplåster!!! :D Får alltid "brännsår" på knäna. Tror inte någon har skrivit det innan. Brukar "preparera" mej innan men ibland "korvar" de sig i första klassen så då får jag byta. :)

Ja hu det är hemskt med skavsår, tack för tipset, skulle ha glömt det annars.
Billiga ridbyxor+nedsittning=sånnadär hemska brännsår :crazy:

skavsår på knäna? :eek: den har jag aldrig hört förut :p faktiskt kan det vara bra att ha med ett första förband till sig själv oxå och inte bara till hästen, himla lätt att skada sig när man lastar/ lastar ur eller hittar på något annat (som att t ex ta på sig ett par ridbyxor, resulterade i rejält sår på fingret :angel:)

Ja, att klä på sig kan ju vara hur farligt som helst. :)

Kolla alltid däcken innan du lastar så att det inte visar sig vara punka!:grin::crazy: Och då menar jag att det tydligen inte räcker att ställa sig på det och bli så tung man kan, för däck kan faktiskt luras...

Jag tycker att insektsmedel till både mig själv o hästen är bra. Iallafall på sommaren när tex. blinningar gör både mig o hästen galen! Man vill ju inte vara inne på banan o samtidigt ha en fluga som surrar under näsan eller i örat!:P

Kanske lite onödigt för en del, men för oss som hatar insekter så är det underbart!

Haha jag har lite spesiella förberedelser innan dressyr tävlingar :) Innan jag åker iväg på morgonen (om tävlingen är relativt nära och inte allt för lång tid tills min start) rider jag hemma och hoppar lite :D Min häst blir väldigt mjuk och smidig av det:laugh: Och rider lite kortare på tävlinsplatsen förstås

På en klubbtävling som vi hade stog ett hinder på framridningen, min ponny va lite stel så jag hoppade och galloperade runt (H) Fick över 70 %:rofl:

Haha jag har lite spesiella förberedelser innan dressyr tävlingar :) Innan jag åker iväg på morgonen (om tävlingen är relativt nära och inte allt för lång tid tills min start) rider jag hemma och hoppar lite :D Min häst blir väldigt mjuk och smidig av det:laugh: Och rider lite kortare på tävlinsplatsen förstås

På en klubbtävling som vi hade stog ett hinder på framridningen, min ponny va lite stel så jag hoppade och galloperade runt (H) Fick över 70 %:rofl:

Hmm, det var lite speciellt.. Kanke man ska prova o se om det funkar på min pinne också;)

Sorry om jag gick ifrån ämnet lite..

Ett hett tips är att kolla att bilen är frisk och mår bra... Annars kan det hända att man blir ståendes halvägs till tävlingen med sprucken kylare. I det läget var det toppen att jag faktiska kommit ihåg att ta med sig numret till sekretariatet.
Ett till tips är att om man har kontantkort till mobilen att det faktiskt är laddat. Synd att inte kunna ringa om det behövs...

jodå, brukar kunna det utantill, men det hör till att få hjärnsläpp..det är då det brukar gå som bäst sen..:D

Och glöm ej ställa klockan och kolla att den är på! Det glömde jag sist, så vi missade tävlingen, snyft!

Senast ändrad av en moderator:

* Kom ihåg att packa med ALL utrustning. En klubbkompis glömde sadeln hemma :eek:
* Inte rida med släta lädertyglar när det regnar.
* Om man sminkar sig, använd vattenfast mascara om det regnar.

Sedan skulle jag önska att det fanns vindrutetorkare på glasögonen när det regnar....

Ta med en helt vanlig (ren :p ) disktrasa som ni fuktar lite lagom och sedan kan den användas till att snabbt svepa bort damm från stövlar och fradgagegg på bringan precis innan ekipaget går in i collectingring. Det är mitt bästa hemliga tips. Tala inte om det för någon! Haha ;)

Någon som har tips hur man ska rida fram en seeeeeeeeeeeeeeg häst? Ska bara starta en klass. tack

Liknande trådar

Hästhantering Min häst har alltid varit lite tittig och lättstressad, men ju mer vi åker ut och tränar på nya miljöer desto besvärligare blir han i...
Svar
14
· Visningar
4 268
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30