Innan start på dressyrbanan

Sv: Innan start på dressyrbanan

jag lovar dig att det inte är nån veterinärbesiktning.

sen kan ju domaren alltid blåsa ut ekipaget om det skulle vara så, ex om munnen blöder eller om det finns sår i sidorna.

ok, vad bra! men jag rider med mjuka händer så hon får inte sår eller skav! skulle aldrig rida så hästen får det!

Det behöver inte vara ryttaren som gör att hästen tex börjar blöda i munnen, den kan bita sig själv i kinden eller tungan t.ex.

Om du inte vill ha nummerlappen på tränset när du rider så kan du ju ha den på tränset när du inte rider och sätta den på schabraket när du rider.

Jag tyckte f.ö. att det lät väldigt stort att nummerlappen ska vara 50 cm2, de vanliga runda kan väl aldrig vara så stora?

Det behöver inte vara ryttaren som gör att hästen tex börjar blöda i munnen, den kan bita sig själv i kinden eller tungan t.ex.

Om du inte vill ha nummerlappen på tränset när du rider så kan du ju ha den på tränset när du inte rider och sätta den på schabraket när du rider.

Jag tyckte f.ö. att det lät väldigt stort att nummerlappen ska vara 50 cm2, de vanliga runda kan väl aldrig vara så stora?

ja, det är ju sant att det kan hända...tänkte inte på det. men jag tror det går bra att sätta den på tränset. Min nummerlapp är som sagt stor så den borde vara över 50 cm2! den är inte rund, men fyrkantig.

Hej igen..

Start nummer 10 ;)

Vad det kostar står på propositionen, i detta fall kan du se det längst ner under rubriken: Preliminärt tidsprogram o klasser.
Sedan står det Bana A, Kl 8.00och längst till höger står det 130.

I många fall betalar du direkt via anmälningssystemet, men det har Partille inte använt sig av..

Vi ses och jag håller tummarna !!!!! :banana:

ok, vad bra! men jag rider med mjuka händer så hon får inte sår eller skav! skulle aldrig rida så hästen får det!

Jag menade inte alls så!:)
bara det att det veterinären stoppar före start på ft eller hopptävling, kan en och ska en domare stoppa under ritten.eller när ekipaget kommer in då.

ja, jag reagerade oxå för det står väl i TR att den ska vara av den storleken??? och det har inte jag på min när jag tävlar kan jag säga.:confused:

Hej igen..

Start nummer 10 ;)

Vad det kostar står på propositionen, i detta fall kan du se det längst ner under rubriken: Preliminärt tidsprogram o klasser.
Sedan står det Bana A, Kl 8.00och längst till höger står det 130.

I många fall betalar du direkt via anmälningssystemet, men det har Partille inte använt sig av..

Vi ses och jag håller tummarna !!!!! :banana:

ok, vad roligt! håller tmmarna för dig också :) vet att inte partille använder sig av det systemet, har själv ridit där i 4 år. Rider nu mera bara privat :D

Håller tummarna för dig ochså!!!!:bump:

Om du fäster nummerlappen på schabraket så tänk på att hästen måste ha nummerlapp inom hela tävlingsområdet enligt TR. Så om du tar av sadeln/schabraket för att t ex gå omkring och beta hästen så får du flytta nummerlappen till t ex tränset. Jag har investerat i en liten rund nummerlapp att ha på tränset för att slippa det, de kostar inte många kronor. Men om man har hästen i trailern hela tiden man inte rider så är det ju inget problem.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 191
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 482
Senast: Freazer
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 651
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar