Dressyrföl-10

Sv: Dressyrföl-10

Florestanstoet UL idag o hon va dräktig med Damsey
a049.gif

Dock va fosterblåsan lite liten så hoppas att den inte är på väg att resorberas:eek: Håller tummar o tår att den växer på sig:banana:

JIPPI
d025.gif

3:e ultraljudet idag på dygn 31 och nu såg vi lillfölis med hjärta o allt
a040.gif

Nu har jag bestämt blivande hingst till "mitt" sto. Jag äger henne inte men har fått välja hingst, trots att jag nog inte kommer att ha så mycket med avkomman att göra. Men valet var inte svårt, jag har bestämt mig för Damino SD, tycker att det är en jättefin hingst som jag tror passar stoet utmärkt.

Hästen i fråga är född -98 E: Bellini-Chapman-Carnoustie xx. Fick diplom som 5-åring på kvalitetsbed. (gångart) Är även helsyster med godkänd hingst. Har haft ett föl förut E: Cortez, som tydligen ska vara ganska fin. Ska bli kul att se vad det blir av detta!

Vi är lite ute i senaste laget, var inne på första undersökningen idag, pålle var inte brunstig och ska in om en vecka igen, och ev sprutas igång.

Hoppas det växer till sig ordentligt och håller sig hela vägen! :banana:

Ja, du får jättegärna lägga upp några bilder annars!

Men suck nu la jag ju upp bilder i fel tråd. Men lägger in dom här oxå då. Nu är jag snurrig. Tyvärr har jag bara dåliga kort från när hon va liten, måste ta nya. Så här är hon Rosevelt donnan:D

Ceazanne4.jpg

Ceazanne6.jpg

Tack:laugh: ja hon är jättefin! Kanske förutom just nu, tjockisen:D

Nej hon vill nog bo kvar hos matte o bli ännu fetare:D

Ja hon har ett jättefint huvud, hon har en sån utstrålning. Och hon rör sig riktigt riktigt bra!! Fick ett väldigt bra bud på henne förra sommaren men vägrar sälja min lilla prinsessa:laugh:

Måste fixa till henne här framöver o fota lite, inte så bra tid nu bara med en stor gräsmage:eek::D

Ser jättefin ut! :laugh:

Kl.

Idag var vi på kontroll 2 med Flamman (Ragazzo-Jaguar) betäckt med Roosevelt och hon är fortfarande dräktig! :D
Jag hade dock onda aningar igår då hon var lite fööör lugn (vilket brukar tyda på brunst.. galenpanna i vanliga fall) Men allt såg bra ut sa veterinären! :banana:

En bild på blivande mammahästen, innan hon började gå på bete.. nu är hon ännu tjockare
DSC03269.jpg

Har ni några bilder på era? eller det kanske finns tidigare i tråden? har inte läst hela...

KL

Idag har jag skickat iväg mitt andra sto e. Royal Diamond-Legat för seminering med Faustinus efterom han troligen inte blir så långvarig i Sverige. Royal har tidigare fått ett klass I föl med halvbrorsan First Wish och jag tror att Faustinus egentligen passar henne bättre i modellen.

Hon har i år fått ett fint hingstföl e. Twiligt och nästa år kommer han definitivt att vara kandidat igen:

Flemmingh märren ska UL 18 dygn den 1 juli. Ska bli skoj att se om det finns en liten Flashdancer bebis därinne!!!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar