Dressyrföl-10

Sv: Dressyrföl-10

vi betäckte vårat sto E: Bellini UE:chapman med DAMINO SD välldigt ung hingst men dock välligt bra gång vann dressyr championatet i år för 4:a åringar kommer fölis jämt om ett par dagar :banana:

Är det någon som vet vad Belissimo M nedärver för strlk, temp osv?
Funderar på att betäcka med honom 2010, även Ampere är intressant då.

Men Belissimo M, temp o strlk?

Jag vet inte riktigt hur Belissimo nedärver sig men han är just nu högaktuell. Jag funderar också på att ta honom nästa år. Han kostar ju en slant men verkar ha bra spermakvalite´.

*kl*
Idag kollades Frida och hon är dräktig på dygn 17-18 enligt vet.! :banana: (19 dygn sen seminering.)
Första stora ägget tog sig tydligen inte utan det mindre ägg nr.2 som släppte senare tog sig!)
Och vår granne fick häromveckan en Bocelli - Saigon - Magritte avkomma som rör sig ngt helt otroligt :love:! Åh vad jag längtar till nästa år!
Fölet lär troligen bli en hingst så som Frida har hingstat sig den senaste tiden :D

Och imorgon åker Lilja iväg till Troedsberga för att hälsa på Rosevelt :love:

**KL**
Ikväll åker mitt nyinköpta (köptes i förrgår) Bernsteinsto till Gränsbo för att se om det vill bli ett föl med Zuidenwind. Allt är galet spännande just nu.
/U

Hejsan!
Jag har precis kört iväg mitt 3 åriga sto till seminstation. E: Richfield U: Bonette (44) 20909 E: Bonaparte - Urbino. Jag hade bestämt mig för att seminera henne med Lingh, men nu har dom ju upptäckt att han har dålig spermakvalitet på TAI, synd :(. Så då fick man börja om o titta på ny hingst o jag har då valt Zuidenwind istället.
Tycker att han ser väldigt trevlig ut, det ska bli spännande o se vad han lämnar. Hittills i år har dom skickat till 22 ston.

*kl*
Lilja visade sig vara högbrunstig och hade ett stort fint ägg, så hon är seminerad idag med Rosevelt! :banana:

**KL**
Ikväll åker mitt nyinköpta (köptes i förrgår) Bernsteinsto till Gränsbo för att se om det vill bli ett föl med Zuidenwind. Allt är galet spännande just nu.
/U

Hon är redan seminerad, här går det undan.. Håller tummen att det tar sig.
Fick träffat hingsten och de andra hingstarna. Egentligen är väl Bocelli den jag tycker är snyggast även i verkligheten, men jag är inte så modig att jag vågar ta honom på mitt sto. Samtidigt så tror jag faktiskt att detta stoet passar bättre med Zuidenwind som har så långa tjusiga ben :)
/U

Hon är redan seminerad, här går det undan.. Håller tummen att det tar sig.
Fick träffat hingsten och de andra hingstarna. Egentligen är väl Bocelli den jag tycker är snyggast även i verkligheten, men jag är inte så modig att jag vågar ta honom på mitt sto. Samtidigt så tror jag faktiskt att detta stoet passar bättre med Zuidenwind som har så långa tjusiga ben :)
/U

vad glad jag blir att höra det av nån som träffat honom live:) långa ben vill jag ha..tyckte på bilder och film att han skulle komplettera mitt sto både i typ,storlek och rörelser. Att höra om hans långa tjusiga ben gör mig lycklig och det känns helt rätt:D Hon är ju också seminerad med Zuidenwind förra veckan.
/H

vad glad jag blir att höra det av nån som träffat honom live:) långa ben vill jag ha..tyckte på bilder och film att han skulle komplettera mitt sto både i typ,storlek och rörelser. Att höra om hans långa tjusiga ben gör mig lycklig och det känns helt rätt:D Hon är ju också seminerad med Zuidenwind förra veckan.
/H

Ska bli spännande att följas åt då :). Jag tycker att det är en mycket intressant hingst, hoppas han levererar vad man tror att han ska.

Vi är nog en del som kan tänka oss lite längre ben på avkommorna än vad stona har...
/U

Hejsan!
Jag har också valt Zuidenwind, till mitt 3 års sto. Hade igentligen valt LINGH i första hand men eftersom dom nu inte skickar nån TAI längre pga dålig spermakvalitet på TAI, Så var jag tvungen att välja en annan hingst o då blev det han. det ska verkligen bli spännande. Jag tycker att han verkar vara mycket ridbar med bra gång, temperament, naturlig resning o hållbart byggd, ser mycket trevlig ut ;).
Han har skickats till 22 ston hittills i år och av 7 kollade så var samtliga dräktiga :).
Kul att flera använder honom :).

Kan förresten tillägga att mitt sto e.Kaliber- Diamant- Herzog semineras med Highcruiser igen, eftersom årets föl blev en sådan fullträff.
Hon har redan varit dräktig med honom i år, men har resorberat och står just nu på seminstationen i väntan på ovulering.

Hoppsan här blev det två inlägg från mig oops sorry :(.
Jag är ny här, får skylla på det ;)

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar