Dressyrföl-10

Sv: Dressyrföl-10

Men vad tråkigt:crazy:
Håller tummarna att det går den här gången!!
s005.gif

Hoppas det går bra med Gabrielle nu när det blev betäckning i år! Vad jag förstått så har hon ju lämnat bra med D-blod förut, så det blir nog en finfin liten bebis. :)

Carro (Rubinstein- Consul-Donnerhall- Pik Bube) har jag bytt hingst på, från Lingh till Florencio. Hon är på stationen nu, och troligligtvis blir det seminering i början av nästa vecka.

Hoppas det går bra med Gabrielle nu när det blev betäckning i år! Vad jag förstått så har hon ju lämnat bra med D-blod förut, så det blir nog en finfin liten bebis. :)

Carro (Rubinstein- Consul-Donnerhall- Pik Bube) har jag bytt hingst på, från Lingh till Florencio. Hon är på stationen nu, och troligligtvis blir det seminering i början av nästa vecka.

Men hejsan!

Ja jag hoppas också det ska gå bra! Håller tummarna för dig också!

Florestanstoet UL idag o hon va dräktig med Damsey
a049.gif

Dock va fosterblåsan lite liten så hoppas att den inte är på väg att resorberas:eek: Håller tummar o tår att den växer på sig:banana:

Hoppas det växer till sig ordentligt och håller sig hela vägen! :banana:

Ja, du får jättegärna lägga upp några bilder annars!

Hejsan!
Mitt sto är E: Richfield U: Bonette E: Bonaparte-Urbino.
Hon är ädel, reslig av god modell modärnt sporthäst utssende, klass 1 häst. närmare 170 mkh, vet inte hur hon kan ha blivit så stor:confused: med tanke på att mamma är 162-163 o pappa 164mkh, men stor blev hon ;) Hon är utbildad på Flyinges unghäst utbildning, skickade henne ditt för att min tid inte riktigt räckte till då.

kl
Min fröken är färdigseminerad så nu hoppas vi bara att vi får goda besked på kollen efter midsommar:)

*kl*
Frida har blivit sitt normala lugna jag igen (såå skönt!). Men hon har fått avlösning - Lilja satte igång med samma uppförande som Frida hållt på med de senaste veckorna och lever rövare i hagen *suck*. Försöker dock se det positiva med det att hon förhoppningsvis därmed är dräktig :D. Ska kollas på måndag, så då får vi se! :bump:

KL

Jag har bestämt mig definitivt och mitt Flemmingh-Shogun** sto semineras med Flashdancer (Don Romantic-Tip Top) i dagarna!

Årets bebis e. San Brasil:

Lilja kollades nu ikväll, dygn 16, och hon var inte dräktig :(.
Har troligtvis, precis som sin mormor Frida, haft en "delad brunst" med två släppta ägg efter varandra. Bara det att Bocelli har mkt längre livslängd på sina simmare än Rosevelt...
Blir till att åka upp med Lilja till Troedsberga igen på onsdag morgon. *suck* Nu kommer det till att bli ett sent föl till nästa år :(

Åh, nej vad trist.. Håller tummarna att det går bra nästa gång! Kul med en till kommande Rooseveltbäbis :love:

Kl
Jag vill också vara med i den här tråden :laugh:

Jag har ett sto efter Ragazzo-Jaguar som är seminerad med Roosevelt. Dräktig vid första kontrollen (tog sig på första försöket :laugh:) Nästa vecka är det dags för kontroll två (dag 44 tror jag det blir..) så vi håller tummarna att det fortfarande gror nått där inne!

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?