Dressyrföl-10

Sv: Dressyrföl-10

*kl*
Som det ser ut just nu i planerna kan det preliminärt blir 2 föl nästa år :). Ska i så fall betäcka:
Fackellilja e.Topaasch - Don Primero - Tip Top - Maraton, med Roosevelt
Frida e.Tip Top - Maraton - Galant - Lansiär, med Bocelli

Knapplån.

Jag överväger att betäcka mitt sto. Det beror till stor del vad veterinären ger för besked vid återbesöket om två veckor.
Hon är e. Bernstein - Magritte - Lester. Stofamilj 65.

Funderar mest på:
Lingh
Kennedy
Hohenstraufen II
Chirlon
Rambo

Lingh är hitinitills klar favorit. Chirlon tror jag skulle komplettera henne väldigt bra men tycker det är tråkigt att använda sååå gamla hingstar :angel:. Rambo hade varit roligt för att behålla det svenska.

Vilket av dina ston är det som ska betäckas? Den snälla eller den mer halvgalna;)? Hu är hennes typ? Jag såg nämligen Hermes på visning i helgen och blev verkligen imponerad över hur fin han är! Dessutom är han väldigt fin i typen än om han är liten. Men jag tror och hoppas att hans ryttare har en GP-häst i honom:) Med ditt stos stam är det ju kul att kunna bevara det svenska.

Det är den lilla snälla som står skadad och kommer eventuellt betäckas om hon inte blir frisk i det snaraste. Hermes gillar jag starkt men eftersom stoet är så litet och Hermes också är det känns det som en för vild chansning.

Vad kul att du vann! GRATTIS!

Hejsan!
Vilken kul tråd och vilken koll alla verkar ha! Skulle vilja passa på att fråga här, där kunskapen finns; Jag har ett 5-årigt sto, väldigt "normal" fysik på alla sätt och vis, fin benställning etc, MEN 158 hög. Hon är stammad e Biggles - Bordeaux - Fantom II, stostam 31.
Jag vill bibehålla hennes kropp, den är vacker och hon rör sig väldigt bra, men hur gör man för att få upp storleken? Hennes mamma är 163 och jag valde ändå stor kille för att öka upp lite och så blev det mindre.
Har blivit kär i Chirlon, men vill gärna ha mycket tips!

Jag har också ett sånt litet sto, 156 är hon e. Don primero ue. Rohdiamant, vi tog Riccione pga hans 100% dräktighet + att han ger stort. Det verkar faktiskt som om hon blir över 160 iaf *peppar peppar*.

Riccione var en intressant tips tycker jag! Det väldigt lilla jag har sett av hans nedärvning så verkar jan lämna bra typ, luft i gången och härlig ridbarhet.

Men ditt eget tips med Chirlon är oc¨kså väldigt intressant. Ditt sto har en väldigt svensk stam och det är kul att bevar den. Chirlon tror jag lämnar bra storlek, men han kan nog tillföra en hel del massa. Skulle gissa att JB hade gillat om du la Chirlon på ditt Biggles-sto:).

Tack så mycket! Blev alldeles överlycklig!

Så "typiskt" att det är den snälla som gått och skadat sig:(. Känns som om jag verkligen gillar det svenska idag och slår ännu ett slag för Chirlon:D. Tror att han är säkrare på storlek på avkomman än Rambo och att Chirlon lämnar mer luft i gången.

Annars är ju Lingh en underbar superstar som man nog borde passa på att använda när han finns i Sverige.

Men inte att förglömma är ju Damino! Helt otrolig gång och supertyp med mycket luft under magen. Bör lämna bra storlek också.

Har gjort en liten sammanställning av stona och vilka hingstar de ska till:) (japp, har en ganska tråkig kväll:D)

Fiorano
e: Quite Easy-Tabac Damino SD

Korneva
e: Bellini-Donauwind Ampére
e: Florestan I-Waltzmann Damsey eller Herzensdieb

Victovie
e: Topaasch- Don Primero Rosevelt
e: Tip Top-Maraton Bocelli

Dressagefreak
??? Skovens Rafael

SWB
e: Weltmeyer-Prince Thatch xxDon Primero el De Niro el Bellisimo M
e: Bernstein-Neapel Hohenstaufen II

Ravishing
e: Weltmeyer Insterburg

Pisan
e: Bolero-Pajazzo Florencio I el Lingh el Don Primero
e: Master-Napoleon Don Romantic
e: Fürst Heinrich-Don Gregory Skovens Rafael el BH Rush Hour

Poff
e: Kaliber-Diamant Lingh

Daisy
e: Eloge-Flamingo Don Romantic

HBKbruden
e: Kaliber-Krevad många alternativ

Quick Star
xx-sto med många alternativ

Hannacecilia
e: Saigon-Flemmingh Hohenstaufen II

aldente
e: Exceller xx- Nicke xx Zuidenwind el Okeanos

cactuspower
okänd stam Belamour el Rolex TP

Rumpnissen
e: Bernstein-Magritte många alternativ

Alsace
e: Biggles-Bordeaux ev Chirlon

Det har blivit ändringar hos oss..:))

Vi har bokat tre doser från Ampère och utöver det har vi två fribetäckningar från Gränsbo (fölchampionatsvinster) så dagsläget är nog följande;

Akribori-Guinness - Bocelli
Métall-Bolero - Figaro R
Nactus-Krevad (lånesto) - Ampère, Florencio eller Damsey
Master-Napoleon - Ampère eller Don Romantic
Furst Heinrich-Don Gregory - Ampère eller Skovens Rafael
Bolero-Pajazzo - Ampère, Florencio I eller Fidertanz

Som synes är mycket fortfarande osäkert och jag velar mer än någonsin...

Fiorano
e: Quite Easy-Tabac Damino SD

Korneva
e: Bellini-Donauwind Ampére
e: Florestan I-Waltzmann Damsey eller Herzensdieb

Victovie
e: Topaasch- Don Primero Rosevelt
e: Tip Top-Maraton Bocelli

Dressagefreak
??? Skovens Rafael

SWB
e: Weltmeyer-Prince Thatch xxDon Primero el De Niro el Bellisimo M
e: Bernstein-Neapel Hohenstaufen II

Ravishing
e: Weltmeyer Insterburg

Pisan uppdaterad
e: Bolero-Pajazzo Ampére el Fidertanz
e: Master-Napoleon Don Romantic el Ampére
e: Fürst Heinrich-Don Gregory Skovens Rafael el Ampére
e: Akribori-Guiness Bocelli
e: Métall-Bolero Figaro R
e: Nactus-Krevad Ampére el Florencio I el Damsey

Poff
e: Kaliber-Diamant Lingh

Daisy
e: Eloge-Flamingo Don Romantic

HBKbruden
e: Kaliber-Krevad många alternativ

Quick Star
xx-sto med många alternativ

Hannacecilia
e: Saigon-Flemmingh Hohenstaufen II

aldente
e: Exceller xx- Nicke xx Zuidenwind el Okeanos

cactuspower
okänd stam Belamour el Rolex TP

Rumpnissen
e: Bernstein-Magritte många alternativ

Alsace
e: Biggles-Bordeaux ev Chirlon

Fantastiskt fin häst med helt otrolig balans och takt!! Meeen i de flesta sekvenserna går den otroligt mycket på spänning. Jag tvivlar dock inte att den är helt exceptionellt bra även när den spänner av.

Hur gammal är Ampére? Fyra eller fem?

Han är fyra..
Jag håller med Dig om att han i denna film går en hel del på spänning men jag har också sett flera filmer där han all inte gör det utan att han för den skull tappar gång eller balans..

Jag har haft hoom för ögonen under en längre tid men inte tidigare kunnat hitta något sätt att få honom tillgänglig inom rimligt avstånd (läs Sverige eller Danmark) och när det sedan som i ett trollslag blev möjligt tvekade jag inte en sekund..:))
Hur de tre doserna skall fördelas återstår dock att se..

Tack så mycket! Blev alldeles överlycklig!

Så "typiskt" att det är den snälla som gått och skadat sig:(. Känns som om jag verkligen gillar det svenska idag och slår ännu ett slag för Chirlon:D. Tror att han är säkrare på storlek på avkomman än Rambo och att Chirlon lämnar mer luft i gången.

Annars är ju Lingh en underbar superstar som man nog borde passa på att använda när han finns i Sverige.

Men inte att förglömma är ju Damino! Helt otrolig gång och supertyp med mycket luft under magen. Bör lämna bra storlek också.

Fast den snälla är skadad mest hela tiden så jag är inte förvånad. Dessutom så stod den tokiga skadad två månader i vinter så det har jämnat ut sig. Får bara vara glad att ha en häst igång ;). Jag avvaktar lite med att bestämam något till jag vet vad som händer på återbesöket, kan ju faktiskt vara så att hon blir friskförklarad... :angel:.

Men Lingh är en stor favorit.

Jo, jag råkar älska de svenska, lite äldre stammarna. Jo, jag tror ju att JB skulle gilla kombon Biggles Chirlon ;-). Men Riccione var faktiskt inte så dum. Men inte särskillt "svensk". Hm
Tack för tips och vill gärna få fler!!!

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 270
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar