Dressyrföl-10

Sv: Dressyrföl-10

kl.

Vilka ston passar Quaterback till då? Både stam mässigt, temperament exteriört,och storleksmässigt...orkar inte googla :-)

*kl*

var på bruksproven och lyckades då till min stora glädje först tinga santiagos helsyster född 2006 (saigon-flemmingh)
och därefter vinna betäckningen med Hohenstaufen II:laugh:.

vårt andra sto är mer åt hopp och dessutom fölar hon sent 2008 så hon får gå tom en säsong.

så nu behöver inte vi klura på årets betäckning iaf:p

Grattis, både till stoköp och att ha hingstvalet klart:D.

Jag hade tänkt mig en gångartshingst till mitt fullblodssto i år. Hon är e: Exceller- Nicke- Kew Gardens. Hon har sedan tidigare avkommor e: QE och Rubinrot och båda rör sig mkt bra och är högt bedömda som föl.
Till henne behövs en långlinjerad hingt av god storlek med ett sansat temperament. Inte så att hon är omöjlig på något vis men jag vill inte ha någon virrpanna.
Vill gärna använda någon hingst utan D och W blod gärna med Hochensteinblod eller annat trakener. Jag gillade Zuidenvind gränsbos nya stjärna.
Okeanos står också med på listan, tur att det är ett tag till man behöver bestämma sig

Funderar på att betäcka min i år. Har okänd härstamn. (lettisk imp) , funderar på Belamour och Rolex TP.

Jag hade nästan helt bestämt mig för Lingh med Wladimir OA som reserv. Men efter att ha sett Flyinges nya villkor så funderar jag mer i riktning mot Tullstorp. Okeanos och Santiago är favoriter därifrån.

Förstår inte heller varför Flyinge krånglar till det så med nya villkoren. Har varit mer inne på Belamour förut, men nu börjar
det kännas som om Rolex är ett mer intressant alternativ.

Hur ska ett sånt sto se ut då?

Frågar för att jag har funderat på honom till mitt sto... någon gång i framtiden...

/

Susanne

Hoppas det är okej att jag svarar =) Jag har själv betäckt 2 st med honom förra året=)

Quaterback själv är burkig och kort i kroppen, lite kort bred ansatt hals och skritten är hans sämsta gångart.

Så stoet bör enligt mitt tycke vara högbent, ädelt och långlinjerad med bra ansatt hals och bra skritt.

Även spermaimportören rekommenderar honom till högbenta ädla typer med linjer.

Senast ändrad:

Nu velar jag lite till efter att ha fått syn på Faustinos på waldhof... Så nu står det mellan honom och Santiago. I-landsproblem eller?

Faustionps var vacker :love:

Annars kan jag slå ett slag för Rubinrot! Det står en treårig hingst i stallet e: Rubinrot, och han är helt fantastisk. Så himla cool och snäll på alla sätt och vis.

Är dock rädd att det är Dunderklumpen som tittar ut om jag använder Rubinrot:p

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 270
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar