Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En notis om spöet bara - om ni vill testa mer så kanske ett kortare eller åtm utan viftande slut? Även om det inte nuddade hästen så kanske viftandet störde rätt mkt?
Men det är många ömma tår (bok som landar på tårna gör ont) innan man kommer så långt. Jag lyckades inte.
Jag håller med axel ang bra jobb
Nej det som händer är att den inte vill bära utan av drivningen ilar den framåt pga sitt naturligt starka påskjut så blir det enormt svårt att påverka med sätet och det är där handen kommer in, det är otroligt lätt att i det läget bli låst och hållande, och som en följd kuta med ryggen, nästan som ta spjärn. Ändå är det ju det man måste göra, sluta bromsa i handen och låta den släppa fram rörelsen, och därför (som ni ju redan skriver) går det inte att sätta mer tryck innan hästen kan bära.
En bra sadel rekommenderar jag också, men det kommer att bli total överkurs att försöka komma åt något ur det läget på "spö-filmen", utan det behövs jobb för att få den att öka strykan i att bära och våga vila mer på steget. Den vet ju knappt hur man gör, så det är jättebra jobbat av dej!
Fint maskerat beröm?utifrån det perspektivet ser det inte dåligt ut: Det brukar se mycket värre ut
TS: jag håller med om att sadeln inte är optimal vare sig för dig eller hästen. Den förefaller ligga för platt på hästen och trycker ner ryggen på den, och även du själv hamnar rakt på ryggraden vad jag kan se. Funkar inte en bomsadel på den?
jag vill se mera halvhalter i programmet : )
fint ekipage i övrigt, jobba på med styrkan och bärigheten så blir det bra!
En travhäst skjuter MOT handen - de om de är tränade för trav - är ju tränade att hitta balansen där
Nu skall det blir ridhäst och då skall balansen hittas bakifrån, och då kommer allt stöd i handen - hindra det för hästen kommer göra det den är van dvs ta tag i bettet låsa ryggen och paddla
TS det finns en massa koordinatiosnövningar som man kan använda som hjälper hästen attt hitta en mer lämplig hållning och koordoination - och som kommer hjälpa dig att hitta en bättre balans = ren galopp
Att du kanske rider som Quadrofenia. Vet inte om du här menar nåt positivt eller negativt? Är inte så aktiv på Buke längre...
nu älgar inte din häst som hennes, men den behöver börja kunna bära lite. Vila på stegt en gnutta o sen ta i därfrån. Då krävs det mer distinkt säte av dig. Just detta med distinkt säte får du gärna utveckla (ja, börjar känna mig lite tjatig o korkad nu, men så får det va ), förstår faktiskt inte riktigt vad du menar?
Galoppbommar är för att få lite mer svävmoment i galoppen, men om det blir trassel- byt metod.
Visst kan man in och tävla LC eller högre om man har i bakhuvudet att man inte rider för en placering utan enbart ute efter en bedömning, ha kul och få erfarenhet.
delvis kl
Men hur skulle en miljon övergångar funka på den hästen?
Nu får du ta mitt svar med en stor skopa salt för jag har inga fler erfarenheter än min drulle.
Men takten och renheten i galoppen har på min häst kommit med styrka, och styrkan kommer genom övergångar (among others) Är den så stark att du kan fatta först från trav, en lugn trav för att senare göra det från skritt? Bara några steg, bara under den tiden den bibehåller någon sorts kvalitet och avbrott direkt. Tror att iom att hästen sätter sig lite i fattningen, speciellt från skritt så har du per automatik lite mer luft och har det att bygga vidare på?
Strunta i att det inte blir så snyggt i början, skit i var du har huvudet. Huvudsaken är att den börjar vinkla om bak så komme resten av kroppen av sig själv när den orkar mer. Så tänker iaf jag..
Nu har jag utgått från min häst som inte orkade med sig i galoppen och blir lång och fyrtaktig - och som inte är en travare, kanske skillnad då, jag vet inte..
Tänk bara på... att enl TR måste sadeln vara av engelsk modell, altså den bomlösa sadeln du rider i på filmen är inte godkänd.
Du kan faktiskt få låna min sadel i sommar om du vill. Använder den ju inte ändå och den passade väl honom?
Och då kan jag inte låta bli att fråga ..Hur rider jag?Att du kanske rider som Quadrofenia.