Takt i galoppen

Sv: Takt i galoppen

Om jag ska göra mej till tolk :angel: tror jag axel menade att jobba hästen så som du jobbat din häst:bow:

Om jag ska göra mej till tolk :angel: tror jag axel menade att jobba hästen så som du jobbat din häst:bow:
Ja kanske det..Men vi skulle absolut inte ta oss igenom ett L.C program i dagläget.Galoppen jobbar vi inte ens med för tillfället nämvärt pga att jag vill ha betydligt mer lydighet och takt och balans och framförallt mer rörelse genom kroppen i traven först.

Så med mitt sätt att jobba är L:C överkurs i dagläget.

Jag tycker helt klart du kan starta en L.C med den hästen ..Det finns alltid mer man kan önska .så är det för alla.Det ser prydligt och mjukt ridet ut och det är en bra grund att stå på.

Tempoväxlingar tycker jag personligen att man ska lägga in hela tiden, ska sitta i ryggmärgen. Bara något så enkelt som att när du rider på fyrkanten, "fräs" på lite på kortsidorna, minska i alla hörn, öka på långsidan, några korta steg mitt på, rid på framåt igen, minska i hörnet igen. På så vis får du 12 tempoväxlingar upp och ner på ett varv.

Jag håller helt med ;)
Det är mycket effektivare och stärker mera att t.ex. öka och minska galoppen ofta än att galoppera på i samma takt varv efter varv.

Lycka till!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 517
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej, har en 5 gångare som har fått problem med galoppen. Han har haft fantastisk galopp det har varit hans bästa gångart vi har varit...
Svar
17
· Visningar
1 315
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat