Modern ökad trav!

Sv: Modern ökad trav!

Rackarns bra fråga. Har inte den blekaste aning, men hade varit väldigt intressant att se.

Om den ökade traven är svår att bedöma vad som är mest rätt, så tycker jag att skillnaden mellan förlängd steglängd och mellantrav är ännu svårare och luddigare. :eek:

Vad är en 10-mässig förlängd steglängd? :confused:

Dressyrprogrammen var helt klart lättare förr, så jag tänker nog fortsätta att vara världsmästare på hemmaplan och läktare ett tag till... :angel:

Det är ett problem för alla, även för domare. Brukar alltid diskuteras på domarutbildningar. Särskilt svårt i program där det inte finns annat än mellantrav. Kommentaren "finns det något kvar till ökad trav" markerar att man inte kan vara säker på att det finns ett register - kapacitetsmässigt eller utbildningsmässigt.

Jag har fått för mig att det är samma ökning, men utan häng.

Då kommer nästa aber. De hästarna som har inbyggd ökad trav kan inte göra utan häng- sämre mellantrav- vilket dilemma innan mellantraven upphör uppåt i klasserna:D Lyxproblem:rofl:

Jag hade annars fått för mig att svenskar tränar ovanligt mkt ökningar, om man jämför med utlandet? Men det kan vara som jag fått fel för mig!

Ärligt talat så vet jag heller inte hur det tränas.

Hur länger egentligen PRE-hästarna idag? Någon som har koll?

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
B
Trav Har travare annorlunda bäcken än ridhästar? Har aldrig hört det förut själv men vissa ridfolk hävdar det. Bifogar en artikel om det...
Svar
13
· Visningar
2 173
Senast: Krims
·
Avel Det är inte alls aktuellt nu, men leker lite med tanken vilken hingst jag skulle använda om jag skulle betäcka detta sto. I framtiden...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: maria_b
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 333
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?