Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Avel Hejsan! Jag var ut till stallet idag till min lilla tjej. Red ut och hade det mysigt. TOKbrunstig dock. Red förbi en hingst (Betes...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 963
Senast: LenaB
·
Avel Min fux har svarta/mörkbruna fläckar flera ställe på kroppen, främst på korset och under magen. Jag har googlat och tagit reda på att...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 066
Senast: TresBienDuLoup
·
Avel Vet någon här på Buke var Carland hamnade. Efter att han hade lämnat Askö ? Det ryktades om Jos Lansink. Köpte han honom ? Är det...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: Melynda
·
Avel Finns det några generella goda råd för hur man kan få stoet "på bättre humör" inför betäckningen. Har hört att gräs förbättrar...
Svar
8
· Visningar
1 249
Senast: Josssefine
·
Avel Är det någon som vet något om den hingsten?
Svar
5
· Visningar
1 559
Senast: LouiseN
·
Avel Ja, som rubriken skriver, är det oseriöst att avla på färg? Färgen får ju givetvis inte vara det enda man tänker på när man avlar...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 592
Senast: Gabby_Ossi
·
S
Avel Ni som har flera ston och betäcker tex. från ett och samma ställe men med olika hingstar alt. sammma hingst. Får ni mängd rabatt?
Svar
17
· Visningar
1 282
Senast: sweet_extraa
·
C
Avel Jag skulle vilja veta lite mer om följande hingstar; Boccelli, Bourbon, Figaro R och Rush Hour. Jag har läst allt om dom på Gränsbos...
Svar
7
· Visningar
1 102
Senast: aldente
·
E
Avel Måste det finnas gulanlag hos både sto och hingst för att fölet ska bli guling?? Jag har köpt ett sto med gulanlag.
Svar
11
· Visningar
1 564
Senast: fettso
·
Avel Har ställt frågan förut men eftersom jag lider av demens så är jag glömsk. Hur många dygn är en "normal" dräktighet? Mina 2 har...
Svar
17
· Visningar
1 430
Senast: kisse
·
F
Avel *Hur vet man just vilken hingst som passar vilka ston? *Hur gör ni när ni rekomenderar lr väljer hingst till sto? *Vad tycker ni man...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: Masse
·
M
Avel Eftersom jag har en häst med inblandningen Furioso, så funderar jag om det finns någon uppfödare av denna ras i Sverige, och om några...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: murran
·
Avel I valet o kvalet hur jag ska göra och i vilka banor jag ska tänka så vill jag ha lite råd o funderingar av er. Fick ju i år ett föl...
2
Svar
22
· Visningar
2 088
Senast: maria_b
·
Avel mizz_perfect undrade om jag inte kunde skriva en lista på stamböckerna för det svenska halvblodet/varmblodet. Inga problem, men så slog...
Svar
10
· Visningar
3 710
Senast: sussisus
·
Avel kollade på Camiell Flamingos Z stamtavla, såg detta stoet 3! gånger i stamtavlan, men med tre olika avkommor. Blev genast nyfiken då hon...
Svar
2
· Visningar
1 216
Senast: Mariaauto
·
Avel Som rubriken lyder... jag tycker alla pratar om connemarariks, berätta för mig vad denna tillställning är. Är det mer än bara en...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: lil-sis
·
Avel Vill ni veta? Jag har boken i mitt knä just i detta ögonblick nämligen, precis uppackad. Familj (55) - Hakata 2219 (hingstar bl.a...
2
Svar
30
· Visningar
4 008
Senast: moiran
·
Avel Min veterinär har tipsat mej att jag ska sätta upp en lampa om minst 400W i boxen och ha den tänd från jul och öka på tiden på varje...
2
Svar
27
· Visningar
2 427
Senast: Pisan
·
A
Avel Jag har en godkänd avelshingst som jag vill använda till betäckning i sommar. Jag skulle vilja att han går med en flock ston i en stor...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 528
Senast: passi
·
P
Avel Ett sto ska säljas, för x kr, nu säger säljaren att den vill ha ett föl efter stoet någon gång, hur mkt el. hur många procent sjunker...
Svar
15
· Visningar
1 567
Senast: Hovdam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka