Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Avel Jag vill veta allt om Laurin. Vad han själv har gjort, hur avkommorna har blivit mm. Någon som vet något?
Svar
16
· Visningar
1 686
Senast: pastejja
·
Avel Hur ser de ut? Kan en Isabell vara champangefärgad? Vill gärna ha kvar denna på islandshästforumet då jag endast vill ha isl...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 241
T
  • Låst
Avel Nu börjar jag så smått bli nyfiken vad som kan tänkas komma till bruksprovet 2008. Kan vi inte försöka fixa en liten lista ? :bump:
Svar
1
· Visningar
1 038
Senast: ameo
·
P
Avel Jag och min familj har funderingar på att kanske betäcka mitt halvblods sto nu i vår eller våren 2009. Så jag behöver hingst hjälp...
2
Svar
21
· Visningar
5 410
Senast: Aladdin
·
P
Avel Är det någon som känner till hingsten Rover xx på Flyinge. Jag funderar på att betäcka mitt fullblodskorsningssto som blir 17 år nästa...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: maria_b
·
Avel Till våren har jag fått möjligheten att ta ett föl till på min kuses mamma men jag har så svårt att välja hingst. Tog ju en...
2
Svar
20
· Visningar
1 603
Senast: sorbisen
·
L
Avel Jag har nyligen hämtat hem en tysk hingst. Han är godkännd för avel i tyskland men jag skulle vilja prova om han kan bli det här också...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: aysha
·
Avel Jag har råkat stöta på en annons och undrar vad ni klassar det som att använda hingstar som denna i aveln. Klipper ut en del som står i...
2
Svar
21
· Visningar
2 325
Senast: __Stilett__
·
Avel Blir bara så frustrerad när man läser sådant här: Jag fattar absolut inget alls!! I alla andra länder så räknar man på fälttävlan...
2
Svar
26
· Visningar
2 100
Senast: rubytoo
·
J
Avel Jag behöver lite hjälp och funderingar om hingstval åt vårat sto som nu ska verka i avel. Hon har aldrig haft föl innan så detta blir...
Svar
14
· Visningar
1 149
Senast: Joura
·
C
Avel Funderade på om måste kontakta laboratoriet för att få testsaker till CEM prov el är detta något veterinärerna har tillgång till...
Svar
13
· Visningar
1 401
Senast: crazy
·
Avel Hejsan! Jag satt och funderade nyss och jag undrar HUR kommer man fram till den "perfekta" hingsten? (Oavsett ras) :love: Hingsten...
Svar
8
· Visningar
834
Senast: Skyfire
·
Avel Hejsan! Min häst Nougat(född: 1984), (Som avlivades 2005 pga.spatt) var efter araben Royar Ox(e.Pargos) och morfar var New Forest...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 464
Senast: Bubbla
·
S
Avel har ett ardennerföl som har fuxfärg på kroppen men tvåfärgad man... ingen ål.... nån sa att han kommer skimmla ut???? vad tror ni? manen...
Svar
19
· Visningar
1 432
Senast: sinner
·
M
Avel Har ett sto hemma som inte blivit dräktig då hon varit hos hingsten, har provat 2 år och inget händer, hon tar sig inte. Därför lät...
Svar
3
· Visningar
2 334
Senast: CK
·
Y
Avel Ja som rubriken säger, vad är blup egentligen?? Vet ju att det är en sammanställning av resultat på avkommer till hingstarna...men vad...
Svar
3
· Visningar
1 127
Senast: KickiH
·
Avel Jag har lite funderingar på att betäcka mitt sto, Landora nästa år. Hon är importerad från Lettland och har därför okänd härstamning...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 855
Senast: MorningGlory
·
B
Avel jag har ett sto dräktigt med den hingsten och är väldigt nyfiken på om det finns nån här på buke som har en avkomma efter honom. visa...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: fred
·
K
Avel hej. får i dagarna hem mitt halvårs-föl. hingst av rasen quarter. jag undrar då, eftersom jag hört från "folk" att föl/unghästar inte...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: rebeckasff
·
L
Avel Har en liten fundering: varför ser man ibland stubbad man (alltså hela manen OCH luggen) på PRE-hästar? Har uppfattningen av att det...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 796
Senast: Tabitha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka