Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel jag har ett fux sto som inte är slutmätt än men jag gissar på att hon är mellan 150-155....om jag skulle ta föl på henne hur stor hingst...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: Masse
·
M
Avel Jag använder mig ofta av registret som finns längst bak i ASVH´s hingstkalendrar, men det är några hingstar jag inte kan finna där...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: EoG
·
Avel På hela ena sidan där bak(vaginan)på mitt sto vid slidöppningen men ej i vad jag kan se är det som ett stoort sår,det är rosa hon är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 784
Senast: fettso
·
Avel Jag har tittat på ASVH:s sida som visar BLUP. Jag har ett sto som är visat som treåring och fått klass 1. Jag vet däremot inte vilka...
Svar
9
· Visningar
964
Senast: månFare
·
Avel Vet sedan tidigare att tyskarna ibland "mäter upp" små hingstar och "mäter ner " de största. Fick tag i en 25 år gamal hingstkatalog...
Svar
5
· Visningar
1 144
Senast: ancan
·
S
Avel Finns det några hingstar i avel nu detta blod? Vad hände med Nupilot (stavning)? Tacksam för tips men vill inte använda frysthingstar!
2
Svar
20
· Visningar
1 879
Senast: litania
·
L
Avel Tänkte fråga om det är någon här på buke som har erfarenhet av att betäcka ett Halvblodssto med en Ridponnyhingst? Hur har då avkomman...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: jupiter-judex
·
Avel Har en isis som blir jätte stressad nyårs natten när alla smäller raketer. Hur kan det påverka dräktigheten? Hur stor är risken för att...
Svar
12
· Visningar
921
S
Avel Hur har han lämnat i storlek, vet att han är nygodkänd men tänkte att man kanske kan få ett hum iaf... Är det ngn som betäckt ett...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: ancan
·
Avel Jag är inte jättehaj på det här med gamla hingstar, vore kul att höra vad ni kunnigt folk säger om det här ! :) Min häst är efter...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: MissOnly
·
Avel Saxat ur Ridsport "Sandreo till Sverige Den 7-årige hingsten Sandreo (e Sandro Hit) kommer till Sverige och Eklunda stuteri till...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Sara-Ida
·
Avel Alméto Z (Almé - Gotthard) är ju en halvblodshingst, men har hn även använts mycket i ponnyavel? Jag satt nämligen och läste om honom i...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Är lite nyfiken på hur det går för hans avkommor: hur blir de - exteriör, temperament, kapacitet? Jag har bara sett en enda New...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: elle12
·
I
Avel Spinoff på ämne ifrån welshtråd. Ponera att man skulle starta en typ av statistik på welshhingstarnas nedärvning, sett till andra...
Svar
2
· Visningar
657
M
Avel Hej igen, vi sitter o läser islandshästens färger men kommer inte riktigt vidare: knyckte oss in i tråd på islandshästdelen om fölets...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: ameo
·
Avel .. som kan förklara vad som menas med förkortningen (I.T.I.) som man ibland ser inom parantes efter en hästs namn? Se t.ex. Deseada...
Svar
1
· Visningar
776
Senast: Tabitha
·
Avel Vilka hingstar finns tillgängliga för svensk avel med Lauries Crusador xx blod? Gärna med LC i första eller andra led :angel: Jag...
Svar
12
· Visningar
1 421
G
Avel hej är det någon där som vet något om gaugin de lully?skulle vara kul om ni hadde bilder ele fackta ele anat skojj:rofl:
Svar
1
· Visningar
595
Senast: amm
·
C
Avel Jag har bestämt mig för att betäcka Wilma igen nu till våren. Jag var ju lite tveksam till det ett tag, men nu har jag bestämt mig...
2
Svar
37
· Visningar
2 863
Senast: Hilly
·
Avel Hejsan, Jag har ett sto som är efter Lagrain. Jag vet ju vem det är och så mn jag har gärna velat se film(er) på honom. Någon som vet...
Svar
4
· Visningar
680
Senast: Ruise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka