Gud, vad svårt det är..

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cairo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 863
Sv: Gud, vad svårt det är..

Jag tror att jag har sett en film på Esteban, men kan inte hitta den någonstans?

Varför skriver du i mina trådar när jag inte ens får PM:a dig utan att du hotar med att anmäla mig till någon moderator. Jag har ingen lust att diskutera med någon som kastar sådan skit på en som du har gjort och som dessutom inte kan stå för vad man säger och säga vem man verkligen är.

Det är faktiskt du som väljer att tolka mina inlägg galet, jag insåg plötsligt hur jobbigt det skulle bli om ALLA som ska betäcka skulle starta en massa trådar om vilka hiongstar de skulle använda...
det gäller dig, mig själv och övriga här inne...

Att du sedan väljer att vräka ur dig det du gör är mest ditt problem, men jag kan ju börja publicera dina PM, så ska vi se vem som har hotat vem... mitt var inget hot om du inte förstod det - utan ett löfte om att skicka alla Pm vidare om du inte lät mig vara ifred...
Vilket du ju förstod eftersom jag sedan fått vara ifred.:smirk:

sedan är det ju så att trådskaparna äger inte trådarna de skapat...det är ett Forum, där man har rätt att diskutera sina åsikter på en bra nivå...

Jag har inte sett den! :confused:

Men vill gärna se om du/någon annan hittar den!

Det verkar vara en himla bra fullblodshingst som verkar förärva sig väl, dessutom kostar han inte jätte mycket upptäckte jag :angel:

*man kanske skulle ta och tillverka ett o-äkta fullblod*
:D

Det beror väl på vad du vill ha. Cairo, som du tydligen valt nu har ju inte lämnat något särskilt och sådana hingstar finns det gott om.

Annars kanske Cartier?
Har egen prestation, det tycker jag är bra, samt att avkommor i Holland är lovande.
Dessutom super-stam.

De flesta tränare som jag tränat för med Wilma har sagt; "Wilma är verkligen en toppenhäst! Hon rör sig supertrevligt och har en fin inställning till arbete, men det är synd att hon är så liten" ;) Tanken är ju att jag ska sälja nästa föl och då måste den kunna falla i smaken hos andra. Wilma passar annars mig perfekt! Jag är själv bara 163 cm. :idea: Jag vill nog inte ha fram en elefant till häst, utan en som är runt 167-170 cm i alla fall.

Kanske om du satsar på att sälja avkomman så är det idé att satsa på att få upp mankhöjden, funderade bara på at jag sett min 164 cm´s smala kompis rida min häst och hon ser ut som en flugskit på ryggen. En smal tjej på 165 cm red henne häromdagen och det såg inte ut som det var en sådan häst hon skulle leta efter direkt. Nu är jag 171 cm och desvärre rejäl o grov precis som min häst men jag ser inte särskilt stor ut på henne inbillar jag mig.. Hästen är 168 och lyckligtvis otroligt lättriden. http://s141.photobucket.com/albums/r64/pastejja/?action=view&current=DSC00405.jpg (jag skulle inte alls bli fotad här men jag har så få bilder på oss)
Det jag ville ha sagt är att om du ska upp i storlek så kanske det inte är helt fel att välja en modell på hingst som är av den moderna typen, så det är mer ben och mindre "kropp"? Såå..
-en 165+ (det ligger ju större bakom ditt sto)
-moden typ
-bra temperament, inte för hetlevrat nära i stamtavlan
-beprövad
-lämnar bra gångarter
-lämnar hög ridbarhet

och så frågan, hur beprövat ska det vara? Lämnar vackra fölungar? Avkommorna visat framfötterna i 3:års? Lämnat avkomma som går Grand Prix?
Nu kan jag inte se ditt första inlägg om det står vad du förväntar dig av avkomman.. men om man skulle kolla blup-tabellen och låtsas att den är "sanningen"

Kollar Blup och där ser ju Dionysos ut att vara ett bra val, det blir linjeavel på Donnerhall, men inte så nära, vad säger experterna om det? Dionysos känns ju modern? Hur är han i verkligheten? Så hittade jag inte fler, för mycket knäck i hjärnan efter allt julgodislagande.
U

Jag tyckte nog att han såg tämligen ordinär ut... ingen kul hals och ordinära rörelser, det lilla man kunde se när han tramsade runt...

Det är otroligt synd att Flemmingh är död, annars tror jag han hade kunnat passa Wilma.

Jag tror att dressyrhingst är helt rätt tänk (fast Flemmingh är ju hoppstam men ändå dressyrförvärvare i första hand så jag talar ju lite emot mig själv). Jag tror också att den skall ha en riktigt bra och lång hals (sett bilder på W och tycker att halsen är "sådär", men hon har en BRA bak-kärra!!).

Du vill ha mycket fullblod, varför inte kolla på Lauries Crusader xx blod ? Londonderry ?

Tack för tipset! Ja, det är synd att han är död, för jag tror också han hade passat Wilma. Ja, Wilma har en väldigt grann bakteknik! Väldigt självbärande! :) Lång hals behöver hingsten, det har du rätt i och den bör även vara högställd för Wilma är aningens lågställd, som du/ni kan se på denna bilden tex. Tja, vet förresten inte om det syns så tydligt just på denna bilden men men.

Flemmingh finns på FAI :idea:

Kostar 2000 + 10500kr (vid 90 dygn exkl moms) alt 12500kr vid levande föl exkl moms.

Haha! Jadu, han var lite för dyr för min plånbok tyvärr. :angel: :)

Kollade du på Dionysos? Det skulle bli linjeavel på Donnerhall en gång i 4:e led från Wilmas sida och en gång i 3:e led från Dionysos sida. Dionysos är e. De Niro som jag sett mycket intressant efter och morfar är Rubenstein I och mormor är ett fullblod. Jag har själv varit tveksam till Dionysos sftersom han inte fick så bra siffror på gången på bruks, men han ser ju fin ut på filmen på Ängagårdens hemsida och enligt blupen ligger avkommorna bra till typmässigt och gångartsmässigt. Från min sida är detta nog det bästa budet jag kan komma med till Wilma.

U

Wilma har ju cirka 45% hoppblod i sig på sin moders sida och nu slog mig tanken att ta en hopphäst i stil med Nobel, men jag vet inte? Han kan ju både dressyra och hoppa, men jag vet inte?

Vi fick ett stoföl efter richfield i år, hon blir troligtvis en bra bit större än sin mamma som är 162 cm och dessutom var mormor bara 152 cm.

I övrigt är fölet lätt i typen och har ett trevligt temperament, skulle inte tveka att använda richfield igen, är jättenöjd med detta fölet

Liknande trådar

Avel Hej, Jag har ett sto som efter en olycka ev kommer betäckas. Eftersom det inte var planerat iår behöver jag gärna lite tips och...
Svar
7
· Visningar
2 203
Avel Går i tankar om att betäcka mitt ena sto nästa år. Jag behöver råd och tips om avel då det var 12 år sedan senaste fölet hemma. Framför...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Görel
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 835
Senast: Görel
·
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 213
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Badrumsrenovering - pris?
  • Svensk politik nr 3