Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ja, som rubriken säger, vad säger den här stammen er som kan lite mer? (moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel)...
Svar
7
· Visningar
1 010
Senast: Katinkas
·
Avel Satt i går och pratade med en "gammal hästgubbe" som fött upp ett antal halvblodshästar, vi pratade förstås mycket stam och hingstar...
Svar
17
· Visningar
2 754
Senast: My-Horse
·
P
Avel Endel ston brunstar ju i sin dräktighet, om ett vilt sto gör det, tar hon emot hingstar då? Hur går det med fölis?
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Per K
·
Avel Vill veta mer om min hästs stamtavla samt om någon vet mer om dessa hingstar. Har förstått att Tiger Bill** inte finns mer, honom har...
Svar
8
· Visningar
1 156
Senast: Sonic76
·
Avel Jag har två ston som jag betäcker. Det första är e: Steve's Friend**- Illum- Rockard Hon har toppen temperament! Ca 170 cm ganska...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 244
Senast: rebeckasff
·
E
Avel Jag har ett sto efter Bellini-Maraton Hon är bitchig m rejält humör. Hon är 167 cm i mankhöjd! Om man t.e.x skulle betäcka henne med...
Svar
15
· Visningar
1 338
Senast: ansk
·
Avel Vad har ni för synpunkter och erfarenheter av Corrado WL och vad han lämnar till avkommorna?
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: Stereo
·
H
Avel Har ett sto av specialras. Mitt sto råkar ha en mycket ovanlig/eftertraktad blodslinje. Hon är 20 år nu, och fick sitt första stoföl...
Svar
16
· Visningar
1 309
Senast: mydia
·
Avel Är det någon som har haft det problemet mer än mig? Har ett 12 årigt halvblods sto som alltid har varit frisk! men nu när vi betäckte...
Svar
11
· Visningar
3 255
Senast: ameo
·
A
Avel Ingolf 532 Eighty Eight Keys xx vad vet ni om dom och deras avkommor? är det någon som har någon själv? hade ett sto efter ingolf och...
Svar
8
· Visningar
2 170
Senast: Lorenzo
·
Avel Jag skulle behöva lite råd när det gäller nästa års hingstval. Hade beslutat mig för Hampton om han blir tillgänglig i Sverige men om...
2
Svar
28
· Visningar
2 266
Senast: rebeckasff
·
Avel För det är precis vad hon gör:D Min lilla häst ska eventuellt betäckas i år igen och jag vill enbart ha det allra bästa till min...
2
Svar
31
· Visningar
2 827
Senast: lady_vip
·
S
Avel Hej! Jag är lite orolig för min unghäst. Hon är 1 år och 7 månader (halvblod) och har en juverhalva som är mycket större än den andra...
Svar
3
· Visningar
670
Senast: Siekan
·
B
Avel Hej! Jag undrar om ni har några hästar efter Pentagon och isf, hur är dom i humöret?
2 3
Svar
47
· Visningar
4 264
Senast: Sar
·
P
Avel Igen:smirk::o:D Elanca http://www.allbreedpedigree.com/elanca2 Har gått felfritt upp till 135, ganska het. Jag vill ha en...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 670
Senast: QuickStar
·
Avel Vet inte om denna tråd ligger rätt (moderator får gärna flytta den om det behövs). Har fått en häst som är chipmärkt och tagelprov...
2
Svar
32
· Visningar
3 002
Senast: Sara_88
·
Avel Det borde vara gjort för länge sedan men det har inte blivit av eftersom jag inte vet var jag ska göra det. Jag har en minishettis...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: ameo
·
R
Avel Vet att det kanske inte är rätt forum men det har varit uppe här förut, flytta tråden om et är helt galet:o Det är ju mycket...
Svar
14
· Visningar
1 822
Senast: boccia
·
M
Avel Om man betäcker med stoets morfar, hur räknas det då? Som linjeavel eller inavel? mvh Anki
Svar
18
· Visningar
1 684
Senast: Jezzie
·
S
Avel Studier har visat att hästar med dubbla skimmelanlag oftare drabbas av melanom. Detta plus att också svartfödda verkar mer drabbade är...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Jezzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka