Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag funderar på att betäcka mitt welshsto e. Simberg Senator med Linksbury Royalist. Nån som har nåt att berätta om honom eller hans...
Svar
5
· Visningar
2 176
Senast: lilla-jag
·
S
Avel Vad blir det av denna korsning?? Jag menar vad registreras den som?:crazy: mountainen är en b-ponny strax över 120 och welshen en...
Svar
12
· Visningar
1 299
Senast: Ragnhild
·
Avel :confused: Verkar som om tråden försvann. Kanske censuren slog till. Någon som har reklamfria funderingar angående hingstvalen 2007?
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 049
Senast: ameo
·
T
  • Låst
Avel Nu fortsätter vi vår avelstråd om araber med nya friska tag. Vi pratade om hingstar som kunde röra sig. Algomej kunde röra sig och...
158 159 160
Svar
3 185
· Visningar
276 000
·
F
Avel -Hej, mitt islandshäst har aldrig fölat nån gång och jag har aldrig varit med om nån fölning vad bör jag tänka på NÅGRA FRÅGOR::D *...
Svar
3
· Visningar
3 018
Senast: fenja_star
·
Avel Alla bra hingstar är för lite ädlare ston. Ville ha Heartbreaker, Le tot de semilly, Diamant de semilly eller Animo men alla dem passar...
2
Svar
31
· Visningar
2 734
Senast: KickiH
·
T
Avel Såg percis på ridsports hemsida att Florencio hade haft problem med elaka hovskador. Är detta en gemensam nämnare för Florestan hästar...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: SWB
·
S
Avel Vad händer med ponnyer (..alltså hästar) som växer sig högre än 148 cm och som kanske hamnar på 150-155 cm i mankhöjden. Blir de...
2
Svar
22
· Visningar
3 832
Senast: Jeeves
·
M
Avel Nyblivna ägare till en mycket trevlig liten welshmountain dam med full stam från Tyskland undrar vad ni som är duktiga på welsh har att...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: morzan
·
S
  • Låst
Avel Jag har suttit och läst lite om hingsten Heartbeat e.Heartbreaker och tänkte höra med er om vad han lämnar för avkommor, för det stod...
Svar
3
· Visningar
822
·
Avel "På fredagseftermiddagen fick avelshingsten Fielmann 1116 avlivas efter en olycka hos hingsthållaren. Hingsten gick omkull och fick en...
Svar
5
· Visningar
1 857
Senast: Mitrolle
·
S
Avel Berätta lite vad för sto ni har, vilken hingst ni ska använda. Varför ni valt den kombinationen. När har ni planerat att betäcka era...
Svar
18
· Visningar
1 388
Senast: Pisan
·
Y
Avel Min häst har varit gravid nu sedan 1 juli, så alltså 5 månader. :) Hur stort är fölet i magen då? Jag trodde inte fölet började...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: ylv4
·
Avel Det pratas ju mycke om de lyckade kombinationerna och att man har hittat rätt hingst till sitt sto. Kan inte ni som har uppfödningar...
Svar
17
· Visningar
1 508
Senast: Yvvi
·
A
Avel Hej Har funderat till och från på med hur mycket större ponny man kan betäcka en a-ponny med. Har just nu INGA planer på att betäcka...
Svar
17
· Visningar
1 348
Senast: juni_cool
·
R
Avel Vilka hingstar är säkta till v? vet en i alla fall...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: sorbisen
·
Avel Min pålle som är 50% Saddlebred har några hingstar som dyker upp flertalet gånger.. Wing Commander är det nästan linjeavel på 'Jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
L
Avel har ett sto född -02 (vert et rouge-good luck) som e imp. från tyskland. hon e linjeavlad på Almé Z. hon e VÄLDIGT pigg å glad. min...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: ancan
·
P
Avel Jag vet att det finns trådar om lösdrit och när man ska skilja från mamma osv men jag tänkte att det skulle vara roligt att höra hur...
2
Svar
32
· Visningar
3 031
Senast: mul
·
Avel Vad vet vi om alla danska cremello-hingstar? Det verkar ju finnas en hel del när man letar runt. Flera av dem är godkända och tävlar i...
Svar
16
· Visningar
2 690
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka