Tappade connemarahingstarna tråden??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 304
  • Visningar Visningar 23 049
Sv: Tappade connemarahingstarna tråden??

jag har inte träffat så många av hingstarna men läser de man kommer över, tittar på bilder o försöker göra en egen bedömning.

Framförallt försöker man hänga med i avkommornas framfart på tävlingar,utställningar osv.. då får man en uppfattning av hur hingsten förärver sej med olika ston.

Så här såg Packie ut i Surahammar!
carnabypatrickhooliganii.jpg

Och res BIS Hagens Darcy, även om bilden blev kass. Glömde av att fota honom i röran, nästan alla de andra hamnade på bild, men bara detta på Darcy..
hagensdarcy.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Vilka snyggingar dom är båda två:love:
Kul att se hur D'arcy "ändrar färg" år för år:)

Jag gillar Packies uppsyn...
carnabypatrickhooliganfr.jpg

*KL*

Eftersom det är här connemarafolket verkar vara kapar jag tråden med en liten fråga om en hingst (ej godk dock).Har för mig att det hade med storleken att göra.

Är det någon som vet vad som hände med Brave Star (ej gdk som sagt) fx f. 85 e. Öxenholm Bobby RC 42 u. Bessie 33-81-2327 e. Nichols Kamik RC 20.
Ägdes iaf förut av Eva och Anders Wilson i Kågeröd, tror jag.

Jag vet att han deltog i hoppSM för ponny 1992, sen vet jag inget mer. Han är pappa till min gamla ponny och jag har alltid undrat om det finns fler avkommor och vad som hände med hingsten.:confused:

Så nu har jag stört klart. tack för mig.:o

Barnen blir snygga också. (Fast det har blitt nåt knas med ena ögat i scanningen).

patsybis2.jpg

Marie Nilsson som fotat.

*saknar mkt*

(Och hoppas på att ngt liknande växer i den blåögdes mage!)

GOSH ! Jag tror att jag håller på o köper mitt sto ! :bump:

Jag skall bara diskutera med plånboken (a.k.a Pappa) men jag hoppas inte detta skall vara omöjligt =)

Hur gick det med hästen du var spekulant på i Danmark?

*kl*
Någon som vet om de nygodkända hingstarna har fått några ston hittills?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 108
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Gunnar
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 688
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 164
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka