Att ha häst eller inte?

Det som slår mig när jag skummar tråden är att du skulle ha en häst typ anpassad för handikappridning, en som hjälper dig när du behöver det.På min förra ridskola fanns en andalusier som var jätteklok - hon stannade när ryttaren höll på att trilla av och "plockade upp en " när ryttaren t.ex tappade balansen i galoppen. Hon var LUGN men samtidigt tillräckligt känslig och inkännande för att märka när något var fel eller det t.ex var dags att göra halt och vänta in ryttaren. Hon användes mycket till handikappridning för både de med psykiska och fysiska utmaningar... kanske någon sån häst du skulle kunna ha?

Sen som flera säger,är ju alltid en risk och något kan hända med den bäst lämpade av hästar! Men vill du ta risken och förlusten att inte leva med hästar känns för stor, så pröva. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 090
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 124
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 184
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 512
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp