Tappade connemarahingstarna tråden??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 304
  • Visningar Visningar 23 049
Sv: Tappade connemarahingstarna tråden??

Vet du vad de avkommorna heter, och vilka sto de är undan?

Nej. Inte så här. Vet att Irländska Connemara föreningen hade ett foto på den ena på sin gamla sida. Jag kanske har det sparat på någon av våra datorer. Den andra tror jag någon här skrivit om.

jag vet också att jag har läst det på den sidan, men det verkar inte finnas kvar. Hade varit kul om du hittar det!

nice n curly är en hingst som ja sett på fälttävlansbanan o jag gillar honom verkligen.
Däremot vet jag inte om de är så mkt fart i honom egentligen.. tycker alltid han har verkat så lugn o stabil.

De andra vet jag inte så mkt om egentligen , inte någon erfarenhet av dom mer än hingstannonser osv.
Ash är en hingst jag gillat på bild och även sett avkommor på bild som sett trevliga ut. har väl gått bra på unghästbedömningar oxå,.

Kul att höra! :)

Fast att han är lugn och stabil verkar ju bra!

Dum förklaring av vad jag menade med power kanske... Jag vill ju ha en stabil och bra ponny, men gärna med lite "go" i när man rider. Inte en slö alltså... :crazy::D

Lika knäpp som jag då. :p Planerar och klurar jämt!

Jag gillar Ash men är inte så uppdaterad om honom eftersom han inte passar till någon av stona här hemma.

Frederick är ju underbar tycker jag. Super temperament och gångarter och hoppförmåga verkar det ju inte vara något fel på. Två avkommor som gått EM och då har han väl inte betäckt så mycket.

JJ gillar jag också. Blir honom till Beauty i år. Han har ju hopp i blodet. Kanske inte de bästa gångarterna? men man får ju prioritera.

Mina tre favoriter från din lista.:D

Alla : Tack för era åsikter! Fortsätt gärna att tycka till! :bow::)

Mizz_beauty : Har faktiskt på allvar funderat på att använda Frederick... Det dumma är ju att jag har inte sett honom live, men allting som jag har hört om honom, har bara varit positivt. :)

Och JJ har ju för mig iaf, en högintressant stam! :d:love:

Ami har ju bra gångarter, speciellt skritten och traven, så det gör kanske iofs inte så mycket om inte hingsten har det... Jag ser egentligen kanske hellre att den har en riktigt bra galopp.

Varför inte åka till Alladin...bara en fråga. det finns ju många sådana MKT BRA avkommor med Rollsen-ston och Alladin, vet även om några "omvända" unghästar som verkar mkt lovande...

Annars, av de hingstar du skrivit upp skulle jag (utan större connemarakunskap) välja Nice´n Curly, dels pga hans egna hoppförmåga:love:, men mest för att han har en underbar stam!!"!

Har också funderat på det tidigare. Jag tycker att han är fin. Han har en enorm utstrålning! :love: Och han är, av vad jag har sett hos JF, underbar att hantera. :)

Fast just nu känns det som att jag är mera inne på mer hoppstam. Aladdin har visserligen avkommor som varit duktiga på ungponnychampionaten. Men jag tror väl inte han har någon avkomma i högre klass? eller har jag fel? :confused:

jag vet också att jag har läst det på den sidan, men det verkar inte finnas kvar. Hade varit kul om du hittar det!

Jag lovar att leta när jag har tid och den andra datorn är igång. Den är inte riktigt så duktig på att göra som man ber den? :confused:Lustigt nog.

Alla : Tack för era åsikter! Fortsätt gärna att tycka till! :bow::)

Mizz_beauty : Har faktiskt på allvar funderat på att använda Frederick... Det dumma är ju att jag har inte sett honom live, men allting som jag har hört om honom, har bara varit positivt. :)

Och JJ har ju för mig iaf, en högintressant stam! :d:love:

Ami har ju bra gångarter, speciellt skritten och traven, så det gör kanske iofs inte så mycket om inte hingsten har det... Jag ser egentligen kanske hellre att den har en riktigt bra galopp.

Go for Frederick. Han börjar ju bli till åren. I så fall tillverkar vi nog syskon nästa år för jag tror att Beauty får besöka honom igen då.

JJ kan jag ju rapportera om (förhoppningsvis) nästa vecka. Har film på honom ifrån hingstpremieringen men ingen kabel för att ladda in på datorn. Men han hade ett underbart temperament. Stog där helt coll hela tiden.

Håller med om att galoppen är viktig. Traven går ju att arbeta fram mycket. Men det är ju mycket svårare med galoppen. (Och typ omöjligt med skritten).

Vilka bra sidor!! :bow:

Har lite svårt att tyda vilka klasser det är bara... men har jag fattat det rätt om det står t ex 148 ABC, så kan det betyda att det är en D-ponny och det är Grade A?

Vilka bra sidor!! :bow:

Har lite svårt att tyda vilka klasser det är bara... men har jag fattat det rätt om det står t ex 148 ABC, så kan det betyda att det är en D-ponny och det är Grade A?

Jag har inte heller lyckats klura ut hur klasserna är. Har vi tur kanske Ramona ser det här och kan förklara för oss.

Men om man kollar på informationen om ponnyn så står det vilken grade den har gått.

Min Janville finns med och verkar varit duktig. :banana:

Har varit där förr, men jag tycker det är lite krångligt att hitta några hästar :o Har lagt in en del norska hästar idag. Alla avkommor till Bellie-Li fanns med på Aramennoc sen tidigare :)

Du lär dig nog. :D Super kul att det blir fler internationella hästar med. Hur många irländska saknas?

*kl*

Packie blev BIS idag IGEN (44p)!! :banana: :bow:

(Tänk vill snygg fölunge jag borde ha nästa vår!)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 108
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Gunnar
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 688
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 164
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka