Tappade connemarahingstarna tråden??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 304
  • Visningar Visningar 23 049
Sv: Tappade connemarahingstarna tråden??

*kl*

Hittar ni stambokförda ston någonstans och råkar ha kameran med er så är de välkoma till Aramennoc :angel:

Vem ska Shanna betäckas med?

Det är ett favoritsto som vi tyvärr missade med en hårsmån, annars hade hon stått hos mig nu... :love: (Har haft henne förut).

Vem ska Shanna betäckas med?

Det är ett favoritsto som vi tyvärr missade med en hårsmån, annars hade hon stått hos mig nu... :love: (Har haft henne förut).

Hon skulle också betäckas med Ashfield Cathal Crobdhearg, tror att hon är betäckt.. :D

Hon verkade trevlig. Det var ganska intressant, för man kunde se att de hade vissa samma drag. Och kul att de fann varandra så direkt.

Det är ett kanonsto!

Har en avkomma i stallet som inte är riktigt lika kanon tyvärr men han har haft lite otur i livet. Har även tittat på ett sto undan henne men den var nog bara oriden då.

Shanna är hemskans rolig att rida, det är POWER och orkar man bara åka med så kan hon det mesta självmant :love:

Så vitt jag vet är hon berättigad Elit, hoppas nya fodervärdarna ser till att få det "på papper" också!

Sitter i mina egna drömmar nu, och har redan börjat tänka på hingstval inför nästa betäckning... (är jag helt knäpp eller?? :angel::p)

Men tar gärna emot åsikter om hingstval inför nästa gång då!!

Amirett T RC 1025
e. Rolls Royce RC 49, Facett RC 419 - Tiger Boy RC 11 - Eadestown Lad IRE 266 - Gael Linn IRE 103.

Ami har goda anlag både för att hoppa och dressyra. :D

Det jag vill ha på hingsten är framförallt hoppning. Han ska också vara ganska bra exteriört. Jag vill också att han ska ha en bra galopp, vara av god rastyp, ha bra benställning och högrest. Gärna lite Power i honom. Helst så ska han ha en bra överlinje, och inte för lång rygg.

Mina förslag är just nu (ej rangerade):

Ashfield Cathal Crobdhearg
Garryhack Frederick
Hagens O'Chief
Castleside JJ
Carnaby Patrick Hooligan
Nice-n´-Curly
Kulan Kavat

Vad tycker ni? Vad har de för för- och nackdelar? Har de de egenskaperna som jag vill ha/inte vill ha?

Jag gillar Packie ;)

Fick ju en snygg, väl ihopsatt, storhoppande avkomma av honom förra gången. Med gott om huvud. Och okej gångarter.

Hoppas på en ungefär likadan nu fast med större gång (tror stoet jag har nu har bättre förutsättningar rent gångartsmässigt).

nice n curly är en hingst som ja sett på fälttävlansbanan o jag gillar honom verkligen.
Däremot vet jag inte om de är så mkt fart i honom egentligen.. tycker alltid han har verkat så lugn o stabil.

De andra vet jag inte så mkt om egentligen , inte någon erfarenhet av dom mer än hingstannonser osv.
Ash är en hingst jag gillat på bild och även sett avkommor på bild som sett trevliga ut. har väl gått bra på unghästbedömningar oxå,.

Sitter i mina egna drömmar nu, och har redan börjat tänka på hingstval inför nästa betäckning... (är jag helt knäpp eller?? :angel::p)

Men tar gärna emot åsikter om hingstval inför nästa gång då!!

Amirett T RC 1025
e. Rolls Royce RC 49, Facett RC 419 - Tiger Boy RC 11 - Eadestown Lad IRE 266 - Gael Linn IRE 103.

Det jag vill ha på hingsten är framförallt hoppning. Han ska också vara ganska bra exteriört. Jag vill också att han ska ha en bra galopp, vara av god rastyp, ha bra benställning och högrest. Gärna lite Power i honom. Helst så ska han ha en bra överlinje, och inte för lång rygg.

Mina förslag är just nu (ej rangerade):

Ashfield Cathal Crobdhearg
Garryhack Frederick
Hagens O'Chief
Castleside JJ
Carnaby Patrick Hooligan
Nice-n´-Curly
Kulan Kavat

Vad tycker ni? Vad har de för för- och nackdelar? Har de de egenskaperna som jag vill ha/inte vill ha?

Lika knäpp som jag då. :p Planerar och klurar jämt!

Jag gillar Ash men är inte så uppdaterad om honom eftersom han inte passar till någon av stona här hemma.

Frederick är ju underbar tycker jag. Super temperament och gångarter och hoppförmåga verkar det ju inte vara något fel på. Två avkommor som gått EM och då har han väl inte betäckt så mycket.

JJ gillar jag också. Blir honom till Beauty i år. Han har ju hopp i blodet. Kanske inte de bästa gångarterna? men man får ju prioritera.

Mina tre favoriter från din lista.:D

kl.
lägger ut frågan här i hingsttråden..
vad vet ni om Countach Campbell?

Jag har hört att han dog pga herpesvirus på hjärnan men även hört att de var en anledning som "hittade på" och att han egentligen klubbade ner sin ägare eller nå sånt så dom tog bort han av säkerhetsskäl.

men de är som sagt rykten o de låter minst sagt konstigt (de där med tempramentet) så därför vill jag veta om nån av er sett eller hanterat honom eller nån avkomma ..

kl.

Jag har hört att han dog pga herpesvirus på hjärnan men även hört att de var en anledning som "hittade på" och att han egentligen klubbade ner sin ägare eller nå sånt så dom tog bort han av säkerhetsskäl.

men de är som sagt rykten o de låter minst sagt konstigt (de där med tempramentet) så därför vill jag veta om nån av er sett eller hanterat honom eller nån avkomma ..

Anledningen som stod i CN var i alla fall ett herpesvirus som slått sig på hjärnan.

Finns en avkomma på ridskolan där jag jobbade. Super go men envis och lat. Hade tydligen varit handikapp häst tidigare.

Frederick är ju underbar tycker jag. Super temperament och gångarter och hoppförmåga verkar det ju inte vara något fel på. Två avkommor som gått EM och då har han väl inte betäckt så mycket.

Vet du vad de avkommorna heter, och vilka sto de är undan?

Amirett T RC 1025

Varför inte åka till Alladin...bara en fråga. det finns ju många sådana MKT BRA avkommor med Rollsen-ston och Alladin, vet även om några "omvända" unghästar som verkar mkt lovande...

Annars, av de hingstar du skrivit upp skulle jag (utan större connemarakunskap) välja Nice´n Curly, dels pga hans egna hoppförmåga:love:, men mest för att han har en underbar stam!!"!

kl.

Jag har en avkomma efter honom som är 5 år (måste vara bland de sista avkommorna efter honom). Han är en av fyra helbröder. Min kuse är otroligt lättarbetad och med bra huvud. Det är lite klös i honom när man rider, helt i min smak! Fråga gärna om det är ngt du vill veta! Beträffande hans avlivning så var det virus på hjärnan som gjorde att de tog bort honom, det är vad jag fått höra!

Ja det hörde jag first hand från ägarna, virus.

Hade ju ett sto med honom som morfar.

Hur hoppar o rör sig din ponny ?
kort ?

Har hittat ett sto e.countach campbell - u May-Li som är elitsto och bla mamma till star li.

Har hittat ett sto e.countach campbell - u May-Li som är elitsto och bla mamma till star li.

1991 ELIT-premierades May-Li. Och 1998 tilldelades hon Svenska Connemara Sällskapets Stopris.

Några av May-Li 's avkommor:

Star-Li : (e. Brantshammar Bell Dara) Han var rankad 2:a i Sverige i fälttävlan 2002, och rankad 5:a 2003.
Lidens Mr Li : (e. Janus) segrade i 6-årschampionatet i dressyr 2002. Han var också placerad 3:a på DM i fälttävlan 2004.
Lady-Li : (e. Brantshammar Bell Dara) är ELIT-premierad.
Lidens Junior : (e. Lukas) var med i fyrspannet som vann SM 2006 med Ulf Mattsson. De har även vunnit klasser Internationellt.
Corall-Li : (e. Brantshammar Korak) Godkänd hingst
Bellie-Li : (e. Brantshammar Bell Dara) Exporterad till Norge
Lidens Caprifol : (e. Countach Campbell) Diplomsto
Lidens Camomille : (e. Dale Haze) Diplomsto

Så det är ju verkligen en högintressant stam som stoet har iaf!! :d:love:

Senast ändrad:

Kan ju nämna att han är ca. 154 cm i mankhöjd, så ponny är han inte! Men han rör sig lugtigt och har lätt för att trampa under sig. Tycker inte han rör sig kort utan tvärtom, har bra övertramp och rör sig bra. Det är en häst som har lätt för sig både i dressyren o hoppningen. Har dock inte hoppat så jättemkt, men det jag har gjort så taxerar han bra o har koll på benen. Vill gärna ha lite höjd för att komma till sin fulla rätt! Sen kan folk som sett honom ha andra åsikter, han är ju ändå min älskling;)

Hans bröder skiljer sig lite från varandra. Red den första nedkomna brodern, ett par gånger när han fortfarande var i uppfödarens ägor, o då påminde han en del om min kuse!

1991 ELIT-premierades May-Li. Och 1998 tilldelades hon Svenska Connemara Sällskapets Stopris.

Några av May-Li 's avkommor:

Star-Li : (e. Brantshammar Bell Dara) Han var rankad 2:a i Sverige i fälttävlan 2002, och rankad 5:a 2003.
Lidens Mr Li : (e. Janus) segrade i 6-årschampionatet i dressyr 2002. Han var också placerad 3:a på DM i fälttävlan 2004.
Lady-Li : (e. Brantshammar Bell Dara) är ELIT-premierad.
Lidens Junior : (e. Lukas) var med i fyrspannet som vann SM 2006 med Ulf Mattsson. De har även vunnit klasser Internationellt.
Corall-Li : (e. Brantshammar Korak) Godkänd hingst
Bellie-Li : (e. Brantshammar Bell Dara) Exporterad till Norge
Lidens Caprifol : (e. Countach Campbell) Diplomsto
Lidens Camomille : (e. Dale Haze) Diplomsto

Så det är ju verkligen en högintressant stam som stoet har iaf!! :d:love:

Och om jag inte minns fel så var Bellie-Li godkänd avelshingst i Norge.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 108
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Gunnar
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 688
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 164
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka