Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vem ska Shanna betäckas med?
Det är ett favoritsto som vi tyvärr missade med en hårsmån, annars hade hon stått hos mig nu...(Har haft henne förut).
Sitter i mina egna drömmar nu, och har redan börjat tänka på hingstval inför nästa betäckning... (är jag helt knäpp eller??)
Men tar gärna emot åsikter om hingstval inför nästa gång då!!
Amirett T RC 1025
e. Rolls Royce RC 49, Facett RC 419 - Tiger Boy RC 11 - Eadestown Lad IRE 266 - Gael Linn IRE 103.
Ami har goda anlag både för att hoppa och dressyra.
Det jag vill ha på hingsten är framförallt hoppning. Han ska också vara ganska bra exteriört. Jag vill också att han ska ha en bra galopp, vara av god rastyp, ha bra benställning och högrest. Gärna lite Power i honom. Helst så ska han ha en bra överlinje, och inte för lång rygg.
Mina förslag är just nu (ej rangerade):
Ashfield Cathal Crobdhearg
Garryhack Frederick
Hagens O'Chief
Castleside JJ
Carnaby Patrick Hooligan
Nice-n´-Curly
Kulan Kavat
Vad tycker ni? Vad har de för för- och nackdelar? Har de de egenskaperna som jag vill ha/inte vill ha?
kl.
lägger ut frågan här i hingsttråden..
vad vet ni om Countach Campbell?
Jag har hört att han dog pga herpesvirus på hjärnan men även hört att de var en anledning som "hittade på" och att han egentligen klubbade ner sin ägare eller nå sånt så dom tog bort han av säkerhetsskäl.
men de är som sagt rykten o de låter minst sagt konstigt (de där med tempramentet) så därför vill jag veta om nån av er sett eller hanterat honom eller nån avkomma ..
Frederick är ju underbar tycker jag. Super temperament och gångarter och hoppförmåga verkar det ju inte vara något fel på. Två avkommor som gått EM och då har han väl inte betäckt så mycket.
Amirett T RC 1025
e. Rolls Royce RC 49, Facett RC 419 - Tiger Boy RC 11 - Eadestown Lad IRE 266 - Gael Linn IRE 103.
Ami har goda anlag både för att hoppa och dressyra.
Det jag vill ha på hingsten är framförallt hoppning. Han ska också vara ganska bra exteriört. Jag vill också att han ska ha en bra galopp, vara av god rastyp, ha bra benställning och högrest. Gärna lite Power i honom. Helst så ska han ha en bra överlinje, och inte för lång rygg.
kl.
lägger ut frågan här i hingsttråden..
vad vet ni om Countach Campbell?
Jag har hört att han dog pga herpesvirus på hjärnan men även hört att de var en anledning som "hittade på" och att han egentligen klubbade ner sin ägare eller nå sånt så dom tog bort han av säkerhetsskäl.
men de är som sagt rykten o de låter minst sagt konstigt (de där med tempramentet) så därför vill jag veta om nån av er sett eller hanterat honom eller nån avkomma ..
Har hittat ett sto e.countach campbell - u May-Li som är elitsto och bla mamma till star li.
1991 ELIT-premierades May-Li. Och 1998 tilldelades hon Svenska Connemara Sällskapets Stopris.
Några av May-Li 's avkommor:
Star-Li : (e. Brantshammar Bell Dara) Han var rankad 2:a i Sverige i fälttävlan 2002, och rankad 5:a 2003.
Lidens Mr Li : (e. Janus) segrade i 6-årschampionatet i dressyr 2002. Han var också placerad 3:a på DM i fälttävlan 2004.
Lady-Li : (e. Brantshammar Bell Dara) är ELIT-premierad.
Lidens Junior : (e. Lukas) var med i fyrspannet som vann SM 2006 med Ulf Mattsson. De har även vunnit klasser Internationellt.
Corall-Li : (e. Brantshammar Korak) Godkänd hingst
Bellie-Li : (e. Brantshammar Bell Dara) Exporterad till Norge
Lidens Caprifol : (e. Countach Campbell) Diplomsto
Lidens Camomille : (e. Dale Haze) Diplomsto
Så det är ju verkligen en högintressant stam som stoet har iaf!!![]()