Tappade connemarahingstarna tråden??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 304
  • Visningar Visningar 23 049
Sv: Tappade connemarahingstarna tråden??

Nå,blev det ngt hästköp? Säkert fler som är nyfikena och tycker det är lite "nyhetstorka"här:D

Öhh? Nu börjar det bli för mycket för mig, eller har jag missat nåt? Först är Graffe fångsjuk och nästan död, sen är han död, sen är han levande igen och är på Brolöten, och nu ska han på Riks??? Om det är nåt konstigt som inte kan skrivas här vore jag tacksam för ett förklarande PM?

Så vitt jag har hört så betäcker han så mycket som han "får", dvs det är kö och bara de bästa stona betäcks (billigt är det inte heller).

Hur mycket bäbisar det har trillat ut har jag däremot ingen aning om.

Fråga Lotta :)

OKEJ FÖR ALLA NYFIKNA SJÄLAR
Såhär ligger det till.

Jag åkte till Brolöten i slutet av April för att avliva Grafit som då var halt som jag vet inte vad. Efter några dagar på Brolöten så var han till synes inte halt längre och Brolins vägrade mig att avliva hästen. Så vi blev "osams" och det uppstod vissa oskiljaktigheter mellan oss och hästen stannade på Brolöten. Grafit var bokad att bli avlivad 20April men på morgonen 19 april så var han "ohalt" igen och Brolins tyckte absolut inte att hästen skulle avlivas. Min pappa pratade med Chris och hästen stannade på Brolöten.

Sen är det upp till var och en att ha sina åsikter osv osv, nu är han anmäld till RIKS så får vi se vad som händer där.

Han har aldrig varit död. Det har jag aldrig sagt iaf.

:o Ojdå! Men det är väl du som äger honom? Förstår inte varför någon annan bestämmer vad du ska göra med din häst.
Är det du som anmält honom till utställning?

:o Ojdå! Men det är väl du som äger honom? Förstår inte varför någon annan bestämmer vad du ska göra med din häst.
Är det du som anmält honom till utställning?

Ja det är J A G som äger honom och ingen annan. Jag får ta så mkt skit för att han fortfarande lever, folk skriver i hans gästbok "gud va skönt att han fick komma till brolöten istället för att dö eftersom han är frisk" ?! HÄSTEN ÄR INTE FRISK. Men vad spelar det för roll ...

Jag har anmält honom till RIKS, det sjuka är att jag mailade och nästan bad om lov att få hämta honom.

Det är svårt att avliva Grafit när Brolins är minst lika fästa vid honom som jag är.. så allting blev fel. Men nu är det no hard feelings det är bara jag som mår måttligt dåligt över det som hänt.

Fy f*n vilken jobbig situation du har hamnat i. Lider verkligen med dig.

Skönt att ni inte är ovänner nu iaf...

Allting löser sig säkert så småningom, ska du se.

Här kommer en liten uppdatering om läget hos oss...

Ami är idag ultraljudad på 51:a dygnet, och konstaterat dräktig!! :bump::love:

Uppdatering här också:
Mitt sto, Gorizia, är konstaterat dräktig med poeten idag på 44:e dygnet.

Hur har det gått med betäckningarna på connemarafronten 2007??? Några hingsthållare härinne som kan rapportera, eller nån anann som vet nåt om hur många ston dom haft, några intressanta ston osv?
Fler betäckta än 2006?
Hälsn nyfikna Saila

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 108
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Gunnar
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 688
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 164
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka