Sv: Jag ger upp....
Hur gamla är Heartbeats äldsta avkommor? Ja, de i Danmark verkar ju vara riktigt imponerad av honom! Han fick många 10or vid bruksprovet har jag för mig...
Ja, vad han ger är ju ej samma sak som vad han är.
Skall bli intressant att se när hans avkommor blir 5 6 år gamla..
De äldsta i danmark blir 3 år i år.
Nej, han fick inte 10 or på sitt bruksprov (materialpröve som det heter i danmark) utan det var på unghästchampionatet han raddade upp en massa 10 or (de bedöms med poäng på sina unghäst hoppchampionat och inte på resultat som här)
Hans kåringsbeskrivelse exteriört. (storrammet = åt det grova hållet, brukar stå av passende ädel typ om de lätta)
Kåringsbeskrivelse:
Højtstillet, storrammet hingst af god type. Kønt hoved. Velformet, passende lang hals. Middellang, skrå skulder. Velmarkeret, lang manke. God overlinie. Muskuløst, middellangt kryds. Lemmerne passende føre og tørre, rette for og lange koder for. Velformede hove for, smalle hove bag. Bevægelsen middel i skridt, særdeles god i trav og galop. Type: 8, hoved/hals: 8, skul/mank: 8, ol./bagp: 8, forl: 7, bagl: 7, skridt: 6, trav: 8, galop: 8, helhed: 8.
Hans 30-dagars materialpröve
Ident DVH 871
Hestens avlsforbund DV
Land Danmark
Navn HEARTBEAT
Bedømmelse 30-dages test 4 års
Avlsforbund DV
Sted Vilhelmsborg
Resultat BESTÅET
Dato 20-04-2005
Kortvis BESTÅET
Rapportvis Ridelighed (T) 7.5
Ridelighed (D) 6.5
Ridelighed (F) 8.0
Kapacitet, gangarter (T) 6.5
Kapacitet, gangarter (D) 6.0
Skridt (T) 6.0
Skridt (D) 5.5
Trav (T) 6.5
Trav (D) 6.0
Galop (T) 7.5
Galop (D) 7.0
Kapacitet, løsspr. (T) 9.5
Kapacitet, løsspr. (D) 9.5
Teknik, løsspr. (T) 8.5
Teknik, løsspr. (D) 9.0
Ridelighed, samlet 752.9
Gangarter, samlet 637.9
Springevner, samlet 910.6
Samlet resultat 767.1
Varför han löshoppades och inte uppsuttet vet jag inte ? Normalt brukar de 4 åriga hingstarna ha poäng även på uppsuttet.