Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel Jag har ett fullblodssto som är 15 år, är hon för gammal att avla på?? Är lite sugen på att betäcka henne till våren..:(:( /Anna
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: ishmanda
·
O
Avel Nu har ja velat fram & tillbaka imellan alla möjliga hingstar i månader. Känns som om det börjar bli dags att välja ut hingst till mitt...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Masse
·
B
Avel Någon här inne på forumet som har avkomma från honom? Vill gärna se bild och höra hur dem är! :)
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: Ancor
·
C
Avel Hej! undrar om ni vet nåt om den före detta skäck hingsten Ferrari som är e: Florestan? Mvh/Caroline
2
Svar
24
· Visningar
2 493
Senast: Carro_
·
Avel Om man har en tysk hingst eller avkomma och vill kolla om hans tävlingsresultat stämmer med uppgivna. Var letar man då? det gäller...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: workaholic
·
D
Avel Hur ansöker man om att få vara sperma importör och vart vänder man sig isåfall? Något mer man bör tänka på? Berätta gärna allt.
Svar
2
· Visningar
659
Senast: Dalhberg
·
Avel Är ute och velar om hingstar till mina ston och har lite huvudbry om min 5åring, eller ja 6åring är hon ju snart. Tanken var att det...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 874
Senast: QuickStar
·
Avel Hittade blodfläckar i halmen i morse. Undersökte stoet som är dräktigt och fann blodspår på bakhasorna. Detta är min andra dräktighet...
2
Svar
31
· Visningar
9 228
Senast: search
·
A
Avel Jag har ett sto som jag gärna vill betäcka, men hon är superkänslig vid pälsfällning och pälssättning, går nästan inte att rida eller...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: ancan
·
H
Avel I sommar skulle jag vilja gå på avelsbedömningar till alla olika sorters hästar, allt från shettisar till shirehästar! Men har problem...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: hila
·
S
Avel Vi har bestämmt oss för att betäcka vårt kallblodssto nu i juli. Vi har pratat om det länge men aldrig kommit till skott, nu har hon...
Svar
12
· Visningar
1 274
Senast: baabwaf
·
A
Avel Har ett welsh sto efter hingsten Amanda´s Kimberley, är det någon som vet något om denna hingst. Är troligen Hollänsk. MVH Abilaine
Svar
6
· Visningar
848
Senast: abilaine
·
Avel finns det hingstägare som går med på detta? alla tar ju inte emot vilken ras som helst. undrar hur det ligger till med detta så är...
2
Svar
34
· Visningar
5 062
Senast: Rie
·
Avel Ja vilka hopphingstar har vi med god gång? Som likväl kan lämna dressyravkommor som kan hävda sig? Han ska alltså fylla följande...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 094
Senast: mydia
·
Avel Tips på ridponnyhingst till sekt B sto sökes. Krav: stor D eller liten ridhäst, mycket goda hoppanlag och bra gångarter. Fullblod och...
2
Svar
30
· Visningar
3 293
Senast: pezon
·
Avel Jag har ett sto vars mamma, mormor osv tillhör Flyinges stofamilj 4. Hur kommer det sig att inte även mitt sto gör det? Det står ju inte...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: Masse
·
A
Avel Jag har ett fjordningsto imp från Tyskland och jag har ingen aning om hur hennes stam är. Hon är e:Florian u:Leona-A** ue: Jon Halsnaes...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Ajja91
·
J
Avel Hej tänkte bara höra här om det är någon som har någon av dom hära hingstarna i någan av era hästars släkt. eller någon som vet något om...
Svar
6
· Visningar
1 114
Senast: kcrrulez
·
E
  • Låst
Avel Står det någonstans att man ska kolla på avlespoängen när man kollar på hingstar? Borde man inte kolla hur dom är å hantera och kanske...
Svar
18
· Visningar
1 742
Senast: Nafayette
·
Avel hejsan! jag undrer nu vad den högsta ålden får vara på ett sto första gången man avlar med det? Tacksam för svar!! :bow: Hare bäst...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Ginga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka