Hopphingst med/nedärver riktigt god gång?

Sv: Hopphingst med/nedärver riktigt god gång?

Jag pratade med Waldhof för några dagar sen o Corlensky står hos en ryttare i Tyskland o skall tävlas under 2008, alltså ingen betäckkning....snyft...Men hans helbror ska visas på bruksprivet...vissa säger att han skall vara ännu bättre ....vem vet?

Senast ändrad av en moderator:

Jag måste bara fråga kan man använda Cornet Obolensky här är det någon som tar in från honom och exact hur mycket är lagom svindyrt?

Har faktiskt hört många andra säga precis samma sak och vilken fin stam han har, den är ju inte kattskit och han gjorde ju ett bra bruksprov. Nu skall han väll och tävla också? :D

Har själv ett stoföl e. Quite Easy, hon har väll ingen supergång men rör sig trevligt men vilket temprament hon har glad och pigg väldigt social det är mycket fart i henne. Nyfiken på det mesta och det är inte mycket som tycks skrämma henne, hon är mycket mycket stabilt. Quite Easy har ju lämnat många avkommer som har bra gångarter och som dessutom hoppar bra. Problemet är väl just det här med storleken, vad jag förstått tenderar många att kanske inte bli så stora min blir nog inte så stor hon heller :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag blir mer och mer säker på att jag vill ta upp hästeriet igen. Jag sålde min häst 2010 och har sedan dess mer eller mindre varit helt...
2
Svar
30
· Visningar
3 828
Senast: Sporthorse
·
Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 044
Senast: sona
·
S
Avel Nu sällar jag mig till skaran som ber om hingsttips. Jag skulle vilja ha synpunkter och tips på hopphingst åt mitt ena halvblodssto...
2
Svar
38
· Visningar
3 098
Senast: furioso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?