Hopphingst med/nedärver riktigt god gång?

Sv: Hopphingst med/nedärver riktigt god gång?

Jag har inte sett några avkommor efter Cartier, men han själv kan ju både hoppa och visa upp fina gångarter. :love: Han kanske man borde ta en närmare titt på inom en snar framtid? :angel:

nu förädlar ju kanske inte mina favvo hingstar men de lämnar både gångarts och hopp hästar efter sig. cortez och magini!

Har sett flera ädla hästar efter honom, bl.a. en riktig läckerbit som gick kvalitén i höstas... Vet ju dock inte hur deras mödrar sett ut...

Cartier ska väl dessutom stå i Sverige under nästa säsong?!

Det blir till att kolla upp Nobel och Cartier nu också!

Cartier står på Eklunda. Vi var där och lämnade mitt sto som betäcktes med honom i våras och då var han stationerad där.

Quite Easy lämnar ju hopphästar med bra gångarter. Dock är det inte sällan ganska små.

Mina favoriter bland hopphingstar har redan nämnts; Camaro M och Nobel. Båda lämnar fina gångarter.

Lite Ot kanske: men snacka om att jag är såld på din Fenomen! riktigt riktigt läcker :love:

annars håller jag med dig om att Lambourgini är en snygg hingst

Som italienare kan jag ju inte annat än att klaga på stavningen:cool:
Det stavas Lamborghini!!!!!!!!!!!
Inte till er, men hans uppfödare...

haha, jag har alltid stavat det så men så gick jag in på hemsidan med fenomen och där stod Lambourgini stavat så så därför skrev jag det :D

skönt och höra att man för en gångs skull stavade rätt från början :angel:

Som italienare kan jag ju inte annat än att klaga på stavningen:cool:
Det stavas Lamborghini!!!!!!!!!!!
Inte du, men hans uppfödare...

Stamtavlenörd som man är så stavas Lamburgini för att bli godkänt och inte varumärkes intrång. Vilket rörde ihop det lite i början med både DNA-analys och pass till avkomman.

Lite Ot kanske: men snacka om att jag är såld på din Fenomen! riktigt riktigt läcker :love:

annars håller jag med dig om att Lambourgini är en snygg hingst

Fenomen är ett fenomen. Tempramentet hos honom kan man verkligen inte klaga på. Blir han inte såld snart kommer jag nog inte att kunna släppa honom just för att han är som är.:love:
Jag som har sååå stor användning av en pojkhäst:angel:

ja, just det han var ju med på salusidan! tänkte jag ju inte på (jag har inte hjärnan med mig in från stallet tydligen ;) )

nu vart jag ju inte mer intresserad när den underbara lilla killen vart till salu, var du tvungen att nämna det :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag blir mer och mer säker på att jag vill ta upp hästeriet igen. Jag sålde min häst 2010 och har sedan dess mer eller mindre varit helt...
2
Svar
30
· Visningar
3 828
Senast: Sporthorse
·
Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 044
Senast: sona
·
S
Avel Nu sällar jag mig till skaran som ber om hingsttips. Jag skulle vilja ha synpunkter och tips på hopphingst åt mitt ena halvblodssto...
2
Svar
38
· Visningar
3 098
Senast: furioso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter