Hingstval till fullblod

Sv: Hingstval till fullblod

Jag har hört att Shiva själv hade ett mindre trevligt temprament men nedärver han det?
De avkommor jag har sett har varit mycket vackra och rört sig bra. Dessutom hoppat mycket bra, jag tycker inte heller de verkat vara så "bänga"
Andra avkommor jag hört/läst om (bla här på buke) verkar heller inte särskilt knepiga i tempramentet, visst att det märks att de står högt i blod men inte knäppare än nån annan häst med så mycket blod i..

Någon som har andra åsikter?

Annars kom jag o tänka på Looping, har ju ett annat sto dräktig med honom och det stoets första föl född -07 e: Looping är ju ur trevlig så det kanske kunde vara nåt...
Han har ju många av de kvalitér jag söker..

Synpunkter?

Looping tycker jag är en väldigt trevlig häst, tror också att han skulle passa bra med fullblod. Han har ju nästan samma stam som den betydligt mer kände Lucky Light, och används mindre än han borde, i mitt tycke!

Ja jag gillar honom med, ett av mina andra ston fick ju ett kanon fint stoföl med han 07 och är dräktig med han igen. Så efter 2 helsyskon har jag bestämt mig att prova nån ny hingst på det stoet så jag hade helt "glömt" bort Looping.

Men jag kan ju faktiskt pröva honom till detta stoet istället...
Han är ju lite "multi", lämnat avkommor i alla 3 diciplinerna, bra psyke, snygg typ och ett bra framparti - det behövs ju alltid till fullblod :angel:
Dessutom bra sperma... Hmm ja väldigt underskattad hingst det går inte komma i från.

Hmm ja mer att fundera på :)

Har själv ett fullblodssto. Fick ett föl -06 e. Camiell Flamingo Z som blev super. Men nu sitter jag och funderar över om man skulle våga använda Fletcher, ung och inte visat så mkt. men det behöver ju inte betyda att det inte är bra...

Jag gillar Fetcher!!
föredrar honom helt klart framför Hip Hop.
Däremot verkade det ju som om spermakvalitén var lite svajig förra året men det kan ju ordnat till sig till detta året.

Dock passar han inte riktigt mina ston tycker jag så därför har jag valt bort honom. Men jag skulle kunna tänkta på stt använda en så ny hingst.
Jag använde Tornesch hans första år, det var ju verkligen en chansning eftersom man inte ens visste om han skulle bli godkänd igen året därpå. Men han vann ju sitt bruksprov sen och har ju faktiskt visat ganska bra resultat o bättre blir det väl nu när han är hos Malin B.
Dock hade jag tagit 2 föl på det stoet redan och sett hennes första föl på video så jag visste ganska mycket om vad hon nedärvde vilket gjorde det lite lite mindre gambling.

Jag är lite sugen på Tsarevitj till mitt stora sto, om han nu blir godkänd igen dvs. Som du skrev nytt behöver ju inte betyda dåligt. Dessutom kan ju den nya oprövade hingsten vara nästa "poppis" hingst som alla ryttare vill ha avkommor till och då kan man ju vara nåt/några år före alla andra :angel:

Hon blev jätte fin, sin mamma upp i dagen! :love:
Tyvärr har jag inte kvar henne så jag har inte sett henne sen hon var ca 6 månader...

Men hon hade då iaf jättebra temprament och var korrekt och snygg!
Modern vad e: Pascal - xx

Tyvärr och tyvärr, tänka om alla uppfödare behöll sina avkommor:D

Nä visst är det så, man måste ju sälja också :smirk:

Men det är lite extra tyvärr eftersom jag fick ta bort hennes mamma på vintern efter att hon föddes men då var hon ju tyvärr redan såld :(

Advokat står på samma stall som Haydn står så du kan kolla på dom båda två! mvh gm

Senast ändrad av en moderator:

För de som är intresserade har jag återigen gjort om planerna och halvt om halvt återgått till min ursprungsplan.

Detta stoet ska ej betäckas om, om hon får ett stoföl i år, blir det ett hingstföl ska hon betäckas om med Alligator Fontaine.
Därefter tävlingsbanan :smirk:

Så 5åringen skall betäckas istället men vad det blir för hingst, hmm ja det kan vi ta i en annan tråd :rofl:

Liknande trådar

Avel Länk till ASVH: http://www.asvh.se/nyheter_behallare/avelsindex-2012-klara Hoppningen domineras av Indoctro, Contendro, Cardento...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
10 418
Senast: Fenestra
·
Avel Behöver lite råd, nya tankar och tips om hingst till mitt sto e Cortez- Amiral- Nepal. Hon själv är visad som treåring med 998678 och...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: cirkus
·
W
Avel Mitt sto e.Quite Easy behöver en hopphingst som ger storlek och bra temperament i första hand, jag tror jag blir galen snart efter allt...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 134
Senast: Witzippa
·
M
Avel Tacksam för förslag på hingst! Funderar på att betäcka i år men vet inte riktigt med vad. Har inte hittat ngn som känns riktigt klockren...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 879
Senast: Myran00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA