Hingstval till fullblod

Sv: Hingstval till fullblod

Lägger in en bild av 2006 års föl efter Nobel och undan vårt ena sto(Carismo-Ralme´), Modern är är en rejäl märr, och fölet blir iofs stort , men absolut inte tungt:smirk
nasha22.jpg

Den ser himla trevlig ut, inget föl du behöver vara ledsen över direkt. ;) Tack för att du delar med dig.
U

Ja, visst är hon fin.Tyvärr så är det inte vårat utan vui köpte stoet samma år som det fölet föddes:smirk:.

Ser ju jätte fin ut!

Hmm jag börjar bli lite fundersam på Majim alltså, avkomman kanske blir för liten? :confused:

Majim G nya Blup siffror är ju lite fundersamma...83 på benen tex. -0,7 vad gäller mankhöjden.91 på gångareterna ...

Blir lite förvånad här faktiskt---:o

Majim G nya Blup siffror är ju lite fundersamma...83 på benen tex. -0,7 vad gäller mankhöjden.91 på gångareterna ...

Blir lite förvånad här faktiskt---:o

Va märkligt!! Han som ändå räknas som en multitalang borde ju logiskt sett ha bättre på gången... Han har väl korrekta ben själv dessutom? Det borde väl nedärvas då ihop med min som också har det :angel: :rofl:

Men medel - mankhöjden vad är den?
168cm? 165?
Så han lämnar dryga cm under medel då?
Eller hur funkar det :confused:

Nu är jag tveksam till både Business och Majim eftersom det, just för tillfället, verkar som de lämnar avkommor i mammans storlek...

:confused:

Roven kanske? men jag har ju ingen lust att köra damen till Flyinge för visso om han bara ska stå på AI igen...

*SUCK*
va svårt det ska vara då..

Här lägger jag in bilden ur 2000 års kalender på ADVOKAT... en riktig snygging, eller hur...::d
advokat9632.jpg

:d

Kanske något för mitt fullblod den dagen det blir dags.

Ser ju inte dum ut alls!!!!

Vad lämnar han i storleksväg tros?
Han är väl ändå uppemot 170cm själv eller?
De avkommor han har fått borde väl vara rätt så vuxna nu och ha gjort 3års osv..

Hur rör han sig?

Här lägger jag in bilden ur 2000 års kalender på ADVOKAT... en riktig snygging, eller hur...::d
advokat9632.jpg

Ojoj, den var ju inte tråkig direkt :) Inte mycket att klaga på när han står still iallafall.. Jag erkänner att jag inte vet något alls m den hingsten, nog bäst att jag kollar upp. :)
U

Har tappat bort om du skrivit stammen på stoet, tråden börjar bli lång.. Det jag funderar på är hur stora släktingar hon har, kan ju vara att de inte alls är särskilt små..
U

Funambule - Valiyar - High Top är stammen.

Men eftersom hon är löpavlad i första hand så tror jag inte de är så mycket större än hon själv dessvärre.
160-163cm brukar vara rätt normalt...
Svårt att hitta mankhöjd på släkten är det ju med eftersom det sällan skrivs någonstans. Pappa är väl 158-159 nånting vill jag minnas..

Jo jag tror det med, ska jag ha en avkomma till ridnign så bör den nog bli åtminstone 165cm för att vara säljbar till vettiga pengar. Mindre hästar tenderar ju till att gå för mindre summor.

Men nu blev jag lite inne på att jag skulle köra 4åringen till DK redan nästa år iaf och låta henne föla där för att sedan bli betäckt och konst. dräktig innan jag tar hem henne och då har jag nog inte råd att betäcka denna damen... :crazy:

Nåja allt är ju öppet ännu, kan ju vinna på lotto också och då är ju läget lugnt :D

Vill du ha längre rygg men kan tänka dig hopphingst så använd Lux Z, ger längd på ryggen.Dessutom bra lod;)

Liknande trådar

Avel Länk till ASVH: http://www.asvh.se/nyheter_behallare/avelsindex-2012-klara Hoppningen domineras av Indoctro, Contendro, Cardento...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
10 418
Senast: Fenestra
·
Avel Behöver lite råd, nya tankar och tips om hingst till mitt sto e Cortez- Amiral- Nepal. Hon själv är visad som treåring med 998678 och...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: cirkus
·
W
Avel Mitt sto e.Quite Easy behöver en hopphingst som ger storlek och bra temperament i första hand, jag tror jag blir galen snart efter allt...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 134
Senast: Witzippa
·
M
Avel Tacksam för förslag på hingst! Funderar på att betäcka i år men vet inte riktigt med vad. Har inte hittat ngn som känns riktigt klockren...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 879
Senast: Myran00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar