Skäckhingsten Ferrari

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Carro_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 493
Sv: Skäckhingsten Ferrari

Oj vad mycket vitt hon hade, ser fin ut (det lilla man ser:angel:) hur hög? Vem har hon som morfar förresten? Håller du också till i den västra delen av landet eller??

Oj vad mycket vitt hon hade, ser fin ut (det lilla man ser:angel:) hur hög? Vem har hon som morfar förresten? Håller du också till i den västra delen av landet eller??

måste kolla stamtavlan på henne då och den har jag inte här, är hos killen :) men hon är 170 hög ungefär. hon blir fyra i slutet av juni. Jämtland e man ifrån serru ;) men jag har köpt henne där nere.

Ferrari1.jpg

Jag köpte Ferrari i Holland som ettåring. Som treåring fick han dubbeldiplom och en biljett till treårschampionatet i Flyinge. Senare på sommaren åkte vi till Danmark, och danska pintoföreningens premiering. Där blev han bästa 3-årshingst, bästa unghingst och senare bästa hingst och dagens pinto. Tyvärr fick han aldrig chans att göra bruksprov. Som 3-åring fick han med sig kvarka hem när vi röntgade honom. Han visades då i efterhand för SH (på knabstrupperföreningens hingstvisning). Han fick jättefina vitsord på ridprovet. Som 4-åring gick han omkull och drog på sig en knäledsinflammation. Jag fick en köpare på honom (bra betalt) och dum som jag var, kastrerade jag honom efter att ha fått endast handpeng (vår dressyrtränare gick i god för paret som skulle ha honom). När han så var kastrerad hoppade de av affären, men jag fick behålla handpengen :). De skulle haft honom hos Hoffmanns i Danmark. Jag sålde honom senare till Skåne. Han betäckte totalt ett 50-tal ston, och stod utleased ½ säsong till DK, där hans föl gick väldigt bra på fölvisningarna. Vill du veta mer, så maila mig.

Senast ändrad:

Ferrari1.jpg

Jag köpte Ferrari i Holland som ettåring. Som treåring fick han dubbeldiplom och en biljett till treårschampionatet i Flyinge. Senare på sommaren åkte vi till Danmark, och danska pintoföreningens premiering. Där blev han bästa 3-årshingst, bästa unghingst och senare bästa hingst och dagens pinto. Tyvärr fick han aldrig chans att göra bruksprov. Som 3-åring fick han med sig kvarka hem när vi röntgade honom. Han visades då i efterhand för SH (på knabstrupperföreningens hingstvisning). Han fick jättefina vitsord på ridprovet. Som 4-åring gick han omkull och drog på sig en knäledsinflammation. Jag fick en köpare på honom (bra betalt) och dum som jag var, kastrerade jag honom efter att ha fått endast handpeng (vår dressyrtränare gick i god för paret som skulle ha honom). När han så var kastrerad hoppade de av affären, men jag fick behålla handpengen :). De skulle haft honom hos Hoffmanns i Danmark. Jag sålde honom senare till Skåne. Han betäckte totalt ett 50-tal ston, och stod utleased ½ säsong till DK, där hans föl gick väldigt bra på fölvisningarna. Vill du veta mer, så maila mig.

Hej Elizabeth! Jag har ju pratat me dig i telefon. Det är jag som har Lambourginis Sambocca :) har lagt in en bild på henne så nu får du se hur hon ser ut. Hon är väldigt lik Ferrari faktiskt :banana: men man ser inte så mycke på bilden. ska se om jag kan lägga in nån annan.

Hennes morfar är fullblodet Roots DHO 326. Hur hög är din förresten? :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 718
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka