Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Hej! Undrar om det är någon som har information om den tyska hingsten Eklatant? Tacksam för svar är MKH
Svar
6
· Visningar
1 159
Senast: Han_naH
·
9
Avel Hej alla! Jag har ett mkt fint fölsto som idag är 7 månader. Funderar på att ta föl på henne och vet att först brunsten brukar komma...
2
Svar
28
· Visningar
3 746
Senast: SeagirlM
·
Avel Någon som vet om han fortfarande är tillgänglig för avel "här hemma"?? Har fött upp en avkomma från hans första årgång, och är lite...
Svar
3
· Visningar
1 049
A
Avel När ni kollar in Blup-siffrorna, hur stor betydelse har dem när ni väljer hingst till erat sto? Tycker ni de är tillförlitliga? Anser ni...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Görel
·
W
Avel Såg att Eklunda har honom som nyhet i år jättekul . någon som ska anv honom i år, själv ska jag använda honom till flertalet sto vad har...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: Ramona
·
Avel Hittade denna på annons, vad kan den ha för färg egentligen? BEC är den väl inte pga eyelinern? Eller? Mycket tecken under det vita...
Svar
8
· Visningar
1 176
Senast: ameo
·
L
  • Låst
Avel Varför fungerar inte http://www.ihbc.se/app/servlet/ShowRid46ny ? Är det någon som vet, kommer det tillbaka? Det står bara "Servlet har...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: ameo
·
A
Avel "Vem är mest dum; blondinen för att hon är blond eller brunetten som tror att intelligensen sitter i hårfärgen?" :angel: En...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 752
Senast: LitenC
·
Avel Det är första gången vi ska betäcka ett sto. Vi vet inte mycket om hur det går till. Så det skulle vara jättebra någon kunde hjälpa oss...
Svar
5
· Visningar
3 183
Senast: QuickStar
·
S
Avel Jag är jättenyfiken. har tattarmåttet stämt för er? Jag mätte min sto igår. (arab) Hon fyller snart 1,5 år. Hon är idag 144 i mkh...
2
Svar
22
· Visningar
6 009
Senast: bigganl
·
Avel Jag är riktigt nyfiken på vissa saker om er som avlar (oavsett ras och ridsport). 1. Hur kom ni på att ni ville avla? Avlar ni på en...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: Belethien
·
Avel Har köpt mig ett korsningsponnysto född -05, alltså tre år på pappret men ännu så länge snarare två och ett halvt i praktiken, för att...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: ako
·
R
Avel Någon här som är kunnig på avel som skulle kunna svara på två frågor jag har? Jag är själv väldigt mycket av en nybörjare. Jo, i...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: R0NJA
·
Avel Har ett sto som ska semineras för första gången i år. Hon har alltid haft tydliga brunster men jag skulle vilja få igång henne tidigare...
Svar
2
· Visningar
765
·
G
Avel Väljer, väljer om, väljer bort och väljer igen. SUCK. Har valt till ena stoet men har ett kvar. Halvblodsto (gamla stammen) e. Kaliber...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Ginga
·
M
Avel Har varit och kollat på en häst efter Telescop. Har ngn info om denna hingst. Han är e. Robin Z om jag förstått det rätt. Finns det...
Svar
15
· Visningar
1 153
Senast: Rudolfsson
·
Avel Har ett arabsto som ska föla i maj. Hovslagaren har sagt att jag bör ta av henne alla fyra skona strax innan födseln, samt ha dom av...
2
Svar
23
· Visningar
2 079
·
F
Avel Vi har funderat på att betäcka vårt D-ponny sto (146 cm) med Arro-Bell och hoppas på att få ett föl som blir över ponnymåttet. Någon...
Svar
17
· Visningar
1 012
Senast: Isola
·
Avel Vet någon vart jag kan hitta en fin arabhingst med ryska blodslinjer i Sverge?
Svar
19
· Visningar
2 045
Senast: Habina
·
Avel Om min unghingst (gröna papper) skulle betäcka mitt avelssto (gröna papper) vad blir det då för reg på fölet?
Svar
2
· Visningar
924
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka