Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är förbjudet enligt djurskyddslagen att vänja av ett föl så tidigt! Är fölet 4 månader ska du inte ta hem den. Jag skulle aldrig köpa häst av en sådan oseriös uppfödare![]()
Vad blev överenskommet vid försäljningen, dvs hur gammal skulle fölungen vara när du får hem den? Utan mycket hållbara skäl skulle jag inte gå med på att hämta hem en fölunge vid den åldern utan då kunde de se sig om efter en annan köpare. "Bara" för att någon hållit på med hästar sedan -78 betyder det inte att de har rätt.Jag vet inte ännu hur det blir ,,
Jag har köpt ett föl som är född 20aug -07 nu fick jag ett mail att dom vill ha henne hämtad i dec!!!!
Dom tyckte hon var så stor o att det var bäst för mammam om hon nu var dräktig igen osv osv ...
Vad gör jag ?? 4månaders fölunge här hemma om en månad!
Vad blev överenskommet vid försäljningen, dvs hur gammal skulle fölungen vara när du får hem den? Utan mycket hållbara skäl skulle jag inte gå med på att hämta hem en fölunge vid den åldern utan då kunde de se sig om efter en annan köpare. "Bara" för att någon hållit på med hästar sedan -78 betyder det inte att de har rätt.![]()
Vad har du med det att göra och är det nån sorts kvalitétsstämpel vad du och ytterligare en totalt okänd person säger på buke? Det är väl ändå den presumtiva köparen som avgör om det är en diskussion värd att föras eller inte och jag hade inte gått med på en sån affär utan synnerligen goda orsaker! Om orcide ska omyndigförklaras av dig och plumpen så är väl frågan varför hon ska köpa ett föl öht och isf vad angår det er? Det är ingen här som ifrågasätter orcide utom ni, däremot så är vi flera som undrar hur seriöst det är att skilja så tidigt om man inte ens kan motivera det?!Dessa uppfödare är duktiga och vet vad dom håller på med!! Så nu kan denna diskussion vara över och fölungen kommer nog att hamna hos bra ägare!