Hjälp med Hingstval

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 80
  • Visningar Visningar 5 670
Sv: Hjälp med Hingstval

Lucky point är ju också jättefin han har ju ett väldigt bra bruksprov bakom sig också. Både rör sig och hoppar bra.
Peking är ju också en sådan hingst men önskar att man kunde få fram lite mer information om honom.
Aurelio är han inte väldigt lik sin far som jag är väldigt glad i, blir hingsten godkänd här tveka inte en sekund.
Jag håller med dig om Tornesch om man bara visste hur han förärver sig när det gäller storleken. Mitt sto är inte så stort så jag har inte vågat pröva honom annars tilltalar hela hans uppsyn mig, han ser så pigg och go ut och hoppa kan han ju beviserligen göra.

Haha, satt precis och läste i den tråden innan jag gick tillbaka här...:idea:

Men jag håller med Gylle, allting är ju hur man själv uppfattar det och vad man har för normer om vad som är grovt/ädelt..
Det jag har sett av honom live, både i box och under ryttare (då var han 6 år) kallar jag ädelt och lika så dom få kort där är på avkommer till honom kallar jag normalt/mot ädelt...

Men sen och andra sidan gillar jag inte dom RIKTIGT ädla, ska inte kännas som att hästen försvinner under en eller som att ryggen ska gå av på mitten ;)

Men men, jag väntar ihärdigt och nyfiket på vad min madame ska ploppa ut :bump: Men som sagt så är hon av den lite äldre modellen utan att vara en bamse bara för det. Men den senaste avkomman hon fick var 176 cm nu som 6 åring :o Så ska jag få en sååå bra storlek så hoppas jag innerligt att den blir åt det ädla hållet...:cool:

Ja, jag får ta en tur till Danmark i vår;)
Eller kommer han kanske till Göteborg?

Ja, jag får ta en tur till Danmark i vår;)
Eller kommer han kanske till Göteborg?

Det gör han säkert, han är ju placerad eller vinst i allt han ställer upp i så det är väl bara att hoppas på att han kommer till Gbg så att vi kan njuta lite:love:

Iaf ska jag göra det!!

Har också hört att det sägs att Heartbreaker-blodet inte är så hållbara... Kanske hoppar "för bra" och sliter på sig för mycket. Som sagt, finns inte många äldre som går. Annars finns en fin hingst i Norge med mkt intressant blod (Carnute-Heartbreaker) kanske är bättre att ha HB längre bak, och Cs lugna stora kapacitet kanske uppväger?

Cicero är snygg, men tror att han blir för grov:(

Escudo :d
escudo.jpg

Riktigt vacker! Verkar inte vara helt tråkig att ha i stammen. Men det kan ju snabbt komma till att bli lite dyrt med FAI och dospris. Står han på FAI i Tyskland också? Hur är dealen där med avgifter?

U

Stoet bor i Sverige, och Flyinge tar in, 5000/skick
Jag räknar iskallt med att hon tar sig på en gång;)
Gör hon inte det, tar jag en annan hingst, hade jag tänkt om jag tar FAI. Tyvärr fölar hon inte förren ca 11 juni:cool:

Sålde en fin Escudo-häst i våras (de kan vara lite heta, men fina)

Stoet bor i Sverige, och Flyinge tar in, 5000/skick
Jag räknar iskallt med att hon tar sig på en gång;)
Gör hon inte det, tar jag en annan hingst, hade jag tänkt om jag tar FAI. Tyvärr fölar hon inte förren ca 11 juni:cool:

Ok, ger man upp efter ett försök så går det ju att lösa, annars kan det ju snabbt bli dyrt.. Håller tummen att allt går som det ska :)
U

Har någon mer lust att kommentera ang. Escudo I på Elanca?:idea:

Har såg fin ut, kan säkert passa jätte bra på din tjej:d

Ser ut att ha både lång rygg och vara ädel och med en bra storlek:idea:

Ok, Ny kandidat:D

http://www.visschedijkhengsten.com/index.php?page=montender

Jag tror det kan bli perfekt!! Frågan är bara kostnaden:crazy: Får svar i slutet av januari

Enligt hemsidan du länkade till kostar han väl 1500eur i språng och 1000eur vid dräktighet den 1 oktober... Om jag fattade rätt :crazy:

Men han är kanonfin!
Har förmig jag sett honom i Göteborg live förutom i WC hoppningarna på tv, väldigt imponerande hingst!

Jo, fast importören (FK), sa att de sänkt priset!!

Liknande trådar

Avel Vad betyder siffran 47 här? http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid48ny?Intidnr=8257&Kon=2 Betyder det att Yennifer och Yerika kommer ur...
Svar
17
· Visningar
2 012
Senast: boccia
·
P
Avel Jag och min familj har funderingar på att kanske betäcka mitt halvblods sto nu i vår eller våren 2009. Så jag behöver hingst hjälp...
2
Svar
21
· Visningar
5 410
Senast: Aladdin
·
S
Avel Jag har ett sto som ska betäckas till våren efter 3-årstestet. Eftersom jag inte haft något dressyrstammat sto innan vill jag ha lite...
2
Svar
21
· Visningar
2 227
Senast: -Lilla My-
·
Avel http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid49?Intidnr=45738 Vill hitta en svensk hingst. Hoppstam. Högre än stoet som är 163cm hög, gärna...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: gragge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka