Hjälp med Hingstval

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 80
  • Visningar Visningar 5 670
Sv: Hjälp med Hingstval

LA står bara på naturlig betäckning. LA ska överlag lämna avkommer med bra temperament och hoppteknik. Han är iaf. väldigt trevlig själv. Fölet hos er har nog inte fått pappas humör tyvärr.

Ja ha:D Har hittat lite nya kandidater.
Vad tycker ni??

Heartbeat
Peking
Verdi

Vad vill du ha ut av avkomman då? Vill du ha en hopp eller en dressyrhingst?

Jag vill ha en så optimal avkomma som möjligt, inriktning hopp

Jaha, inga kommentarer ang. dessa tre herrar? Någon måste väl tycka att den ena passar Elanca bättre än den andra?:confused:
Eller är de möjligtvis helt perfekta för henne alla 3:idea::D

Heartbeat
Peking
Verdi

Verdi tycker jag är :love:
Härlig stam och en snygg typ! Däremot kanske han blir lite kort till ditt sto som också ser kort ut?
Bilder kan ju dock luras...
Däremot är han ju ung och rätt oprövad men det kanske inte gör nåt? Han verklar ju onekligen ha framtiden för sig..

Heartbeat finns det ju knappt ord för, vilken hingst!
Men där igen - oprövad! Men är den inget hinder så skulle jag valt honom, han känns lite längre och nättare, vilketborde göra sig mycket bra till ditt sto.

De är oprövade, men eftersom hon har lämnat så pass fina avkommor själv, känns det spännande:idea:

Ja men har hon redan lämnat några avkommor så är det ju inte värsta lotteriet!
Jag är ju en sucker för franskt men Heastbeats poäng talar för sig själva tycker jag..

Heartbeat! Mums! :love:
Har sett en avkomma efter honom, och hon är också mums vill jag lova! :)
Vet dock inte hur skarpa avkommor han kan komma att lämna...Detta föl var ganska skarpt redan i somras, en riktig tuffing ;)
Har bilder på henne vid intresse.....

Vilken av hennes avkommer tycker du bäst om, vilken har gått bäst?
Det är ju några skarpa hingstar som kan lämna en del temprament, har detta slagit igenom? (Cortes, Lycky light, Briar bla)

Om det är någon som du tycker bäst om så lägg en hingst med liknande stam?

Lycka till!

Ps, en med komenterat lång rygg är ju Feliciano, och om hon nu är het så lämnar ju han bra ridbarhet, temprament och hopp Ds.

Hon ger ofta sitt temprament...
Briarungen är ung, LL ser jättefin ut, maffig och nollar i unghästklasser, Landor´s Boy står hos en proffsryttare, stoet e. Cart dór är väldigt maffig och under utbildning

Heartbeat
Peking

Han ser jätte fin ut!
Hoppas att han kommer att fortsätta utvecklas :)

Vad tycker du om Feliciano då?

Vad tycker du om Feliciano då?

Han rek. inte till lågställda ston, hon är kanske inte lågställd, men "låg":D Sen har hon lämnat så maffigt, så jag är rädd för något FÖR maffigt:o Iofs är ju vare sig Isac eller Hip Hop maffiga, men då vet jag inte hur deras möderne är..

Han rek. inte till lågställda ston, hon är kanske inte lågställd, men "låg":D Sen har hon lämnat så maffigt, så jag är rädd för något FÖR maffigt:o Iofs är ju vare sig Isac eller Hip Hop maffiga, men då vet jag inte hur deras möderne är..

Jag har en bebis efter Feliciano i år, hans mamma är lågställd, fick även det i omdömmet vid stamboksföringen "lågställd av gammal modell" och det är hon.
Bebis däremot har super bra resning och fick en 8 på typ:banana:

Sen kan du ju inte jämnföra lågställd och "låg", det har ju inte med saken att göra mer än att Feliciano har en bra storlek ;)

Om jag fick önska.. Stor ädel hoppare av trevlig modell, gärna med Gotthard i stammen..
På rak arm tänker jag på Jaguar Mail.. Får kolla hingstkatalogen.. Vi har ju Alcatraz och det hade säkert blivit kanon, inte ädel men fantastiks.. men hur modig är du? ;)

Careful har inte Gotthard men jag tror på honom..

Etrusco är inte min typ men det sägs att han har bra typ..Trevlig stam har han, och är inte lågställd..

Är Guido för grov?

Är Lancier för nära släkt med tanke på Ladykiller xx? Fölet skulle få det i 4:e gen på mammans sida och 3:e på pappans.. men det a¨r kanske illa nog? Annars är han ju tjusig..och saknar Gotthard

San Brasil hade jag nog kastat ett getöga på, intressant stam, snygg och verkar lämna bra hoppavkommor

Almoretto verkar kunna passa de flesta..

Calido är inte billig men bra .. ;) etc.. det finns en hel del ju..
U

Liknande trådar

Avel Vad betyder siffran 47 här? http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid48ny?Intidnr=8257&Kon=2 Betyder det att Yennifer och Yerika kommer ur...
Svar
17
· Visningar
2 012
Senast: boccia
·
P
Avel Jag och min familj har funderingar på att kanske betäcka mitt halvblods sto nu i vår eller våren 2009. Så jag behöver hingst hjälp...
2
Svar
21
· Visningar
5 410
Senast: Aladdin
·
S
Avel Jag har ett sto som ska betäckas till våren efter 3-årstestet. Eftersom jag inte haft något dressyrstammat sto innan vill jag ha lite...
2
Svar
21
· Visningar
2 227
Senast: -Lilla My-
·
Avel http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid49?Intidnr=45738 Vill hitta en svensk hingst. Hoppstam. Högre än stoet som är 163cm hög, gärna...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: gragge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka